"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną

Email Drukuj PDF

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną w budowie.

W dniu 17 września 2022 roku odbyła się podniosła uroczystość oddania do użytku pierwszego odcinka kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

W tej części kanału żeglugowego znajduje się śluza, stanowisko postojowe oraz port z kapitanatem.

Decyzja Rządu Rzeczypospolitej Polskiej o budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną od Elbląga na Morze Bałtyckie, sprawiła że działacze Ligi Morskiej i Rzecznej mają satysfakcję że właśnie członkowie naszego stowarzyszenia, inż Eugeniusz Kwiatkowski oraz prof Tadeusz Jednorał byli inicjatorami budowy tej ważnej dla naszego kraju infrastruktury rzeczno - morskiej.

W dniu 1 października 2022 roku Liga Morska i Rzeczna będzie obchodziła 104 rocznicę pracy jej działaczy na rzecz budowy i rozwoju infrastruktury morskiej i rzecznej.

Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jest doskonałym prezentem z okazji rocznicy.

Nasi działacze przekonywali społeczeństwo do budowy portu morskiego w Gdyni, ustanowienia Warszawy jako centralnego portu rzecznego, organizacji i rozwoju szkolnictwa morskiego i rzecznego, rozwoju gospodarki morskiej i rzecznej, organizacji formacji rzecznych Marynarki Wojennej, Flotylli Wiślanej, Flotylli Pińskiej.

Od roku 2007 z inicjatywy Ligi Morskiej i Rzecznej realizowany jest projekt o charakterze żeglugowo - turystycznym p.n:Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego, biegnącego od Zamku Królewskiego w Warszawie po Wiśle przez Zalew Włocławski - Nogat - Kanał Jagielloński - rzekę Elbląg - Zalew Wiślany - kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną na Morze Bałtyckie.

Ponadto od Warszawy po Wiśle - Kanał Żerański - Jezioro Zegrzyńskie - Narew - Biebrza - Kanał Augustowski.

Projekt ten jest realizowany przez władze samorządowe. Do jego realizacji akces zgłosiło większość samorządów różnych szczebli położonych na Szlaku Wodnym.

Realizacja tego projektu w znaczący sposób wzbogaci infrastrukturę żeglugową w Dorzeczu Wisły.

Wacław L. Kowalski

Wiceprezes Zarządu LMiR

Poprawiony: niedziela, 25 września 2022 09:35  

Użytkownicy

Naszą witrynę przegląda teraz 2 gości 

Statystyki

Odsłon : 1257894
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama