"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

"Morze, Statki i Okręty" - Nr Spec. 2/2015

Email Drukuj PDF

msionspec2-2015Dostępny jest już drugi tegoroczny numer specjalny miesięcznika "Morze, Statki i Okręty" Nr Spec. 2/2015, magazynu dla każdego miłośnika spraw morskich i okrętowych.

W czasopiśmie prezentowane są monografie okrętów wojennych z różnych epok, od złotej ery żagla po czasy współczesne, opisy konfliktów, bitew, oraz incydentów morskich. Ponadto pismo porusza zagadnienia z dziedziny polskiej i światowej gospodarki morskiej. Silną stroną czasopisma są stałe działy: z życia flot, kronika Polskiej Marynarki Wojennej, Archiwum Morskie.

Drugie tegoroczne wydanie specjalne magazynu, poświęcone jest w całości PODWODNYM GIGANTOM. W numerze można znaleźć m. in. obszerne, bogato ilustrowane artykuły przybliżające czytelnikowi historię powstania i służby niemieckich okrętów podwodnych z okresu I wojny światowej (krążowniki podwodne Kaiserliche Marine okazały się najbardziej zaawansowane technicznie i skuteczne w zwalczaniu żeglugi) oraz dwa artykuły poświęcone radzieckim atomowym okrętom podwodnym nosicielom rakiet balistycznych projektu 941 Akuła.

Artykułem zasługującyjm na szczególną uwagę jest opracowanie pt. "Niezwykły Triton, czyli 36 tysięcy mil podmorskiej żeglugi" przybliżające karty historii działań USS "Triton" okrętu niezwykłego, jedynego w swojej klasie, drogiego i największyego w US Navy do czasu pojawienia się strategicznego typu Ohio. Jego bardzo krótka służba zostanie także, a może przede wszystkim, zapamiętana z powodu wokółziemskiego rejsu tropem Magellana.

Następnym artykułem godnym polecenia jest opracowanie pt. "Największe z największych - Morski system strategiczny Tajfun", dotyczące radzieckich okrętów podwodnych z napędem atomowym proj. 941 Akuła (Rekin) w kodzie NATO Typhoon), skonstruowanych w biurze projektowym Rubin do przenoszenia 20 pocisków balistycznych SLBM typu R-39. Są to największe kiedykolwiek zbudowane okręty podwodne na świecie. Ich tytanowy kadłub sztywny ma strukturę katamaranu pokrytego pojedynczym kadłubem lekkim ze stali.

Źródło: magnum-x.pl

Poprawiony: czwartek, 02 kwietnia 2015 12:31