"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



ZOSTAŃ W DOMU, SPÓJRZ NA MORZE

Email Drukuj PDF

kamera port gdynia

Widok z kamery Portu Gdynia
Brzmi jak kiepski żart? Niekoniecznie. Każdy z nas może popatrzeć na falujący Bałtyk bez wychodzenia z domu.

Jesteś odpowiedzialnym mieszkańcem i zgodnie z hasłem #zostańwdomu unikasz wychodzenia na miasto bez pilnej potrzeby w czasie epidemii. Ale kochasz te miasto między innymi dlatego, że masz z domu na plażę o rzut frisbee. I kiedy tylko najdzie cię ochota możesz w przeciągu kilku - kilkunastu minut znaleźć się na brzegu i zapatrzyć w daleki horyzont. Brakuje ci tego widoku?

Część z nas może cieszyć się panoramą morza ze swego okna. Ale co mają zrobić w czasie dobrowolnej kwarantanny mieszkańcy, z których okien widać kamienice i ulice? Nic prostszego - wejść w internet. I nie chodzi o oglądanie pięknych fotografii gdyńskich plaż i klifów publikowanych na Facebookowym profilu Gdynia w obiektywie, lecz podglądanie falującej wody, płynących po niej statków, sunących po niebie obłoków i przelatujących mew.

Wystarczy odwiedzić stronę miasta lub Portu Gdynia i odpalić kamery. Na stronie gdynia.pl znajdziemy dostęp na żywo do podglądu na plażę miejską, marinę widzianą z dachu Akwarium Gdyńskiego i molo w Orłowie: Kamery nagdynia.pl

Swoją kamerę uruchomił też niedawno Port Gdynia. Przez portowe szklane oko popatrzymy na wejście do portu:Kamera Portu Gdynia

Poprawiony: poniedziałek, 23 marca 2020 16:40
 

HOLOWNIK "GNIEWKO" PRZEKAZANY MARYNARCE WOJENNEJ

Email Drukuj PDF

holownik gniewko

fot. GospodarkaMorska.pl
Dziś, w stoczni Remontowa Shipbuilding SA odbyło się podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego holownika Gniewko (H-1). Jednostka zasili flotę Dywizjonu Okrętów Wsparcia, będącego częścią 3. Flotylli Okrętów, stacjonującej w Porcie Wojennym w Gdyni.

Po wypłynięciu ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA, jednostka udała się prosto do Komendy Portu Wojennego w Gdyni.

Holownik H-1, który podczas uroczystości otrzymał imię "Gniewko" jest drugą jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Cięcie pierwszych blach pod jego budowę nastąpiło 16 marca 2018 roku, a położenie stępki - po dwóch miesiącach - 16 maja 2018 r.

Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają ponadto możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Poprawiony: poniedziałek, 23 marca 2020 16:09
 

NARODOWE MUZEUM MORSKIE ZAPRASZA NA SWÓJ KANAŁ YouTube

Email Drukuj PDF

nmm

fot. NMM
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa oraz w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie odwiedzających, 11.03.2020 roku, wszystkie oddziały Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku zostały zamknięte do odwołania. Pracownicy Muzeum znaleźli jednak sposób, jak kontynuować działalność edukacyjną.

W tej wyjątkowej sytuacji, Dr Robert Domżał, dyrektor NMM w Gdańsku zaprasza na kanał YouTube Muzeum, w którym zapowiada nowy cykl filmów, realizowanych przez pracowników NMM.

Poprawiony: poniedziałek, 23 marca 2020 15:25
 

22 MARCA - ŚWIATOWY DZIEŃ OCHRONY MORZA BAŁTYCKIEGO

Email Drukuj PDF

mbalt

W ramach obchodzenia Światowego Dnia Wody, w 1997 r. Komisja Helsińska ustanowiła dzień 22 marca Światowym Dniem Ochrony Bałtyku.
Komisja Helsińska to organ wykonawczy Konwencji o ochronie środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego, sporządzonej w Helsinkach dnia 9 kwietnia 1992 r., którą Polska podpisała wraz z ośmioma pozostałymi państwami nadbałtyckimi oraz Wspólnotą Europejską.
Światowy Dzień Ochrony Bałtyku został ustanowiony aby zwrócić uwagę społeczności międzynarodowej na problemy związane z jego ochroną.
Środowisko Bałtyku jest szczególnie narażone na degradację. Wszystkie nieoczyszczone ścieki produkowane przez kraje nadbałtyckie, w tym również ścieki przemysłowe spływają do tego stosunkowo niewielkiego morza.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony środowiska Morza Bałtyckiego jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń oraz eksploatacji jego zasobów, np. poprzez ograniczenie zużycia sztucznych nawozów w rolnictwie oraz skuteczniejsze oczyszczanie ścieków.
Należy przy tym mieć na uwadze, że praktycznie cały obszar naszego kraju znajduje się w zlewni Bałtyku, więc wszyscy mamy wpływ na to, co do niego wpływa.

Poprawiony: piątek, 20 marca 2020 14:43
 

WARSZAWIACY I WISŁA NA MIĘDZYWOJENNYCH FOTOGRAFIACH

Email Drukuj PDF

w7-w8

w9

 

POSIEDZENIE RADY UE

Email Drukuj PDF

Minister Marek Gróbarczyk uczestniczył w dniach 10-11 marca br. w nieformalnym posiedzeniu Rady Unii Europejskiej poświęconej wyłącznie transportowi morskiemu i żegludze śródlądowej zorganizowanej przez prezydencję chorwacką w Opatiji w Chorwacji.

ue

W swoim przemówieniu Minister Gróbarczyk zwrócił uwagę na konieczność wykorzystania pełnego potencjału żeglugi śródlądowej oraz żeglugi morskiej bliskiego zasięgu. Promocja tych dwóch, przyjaznych dla środowiska gałęzi transportu jest zgodna z wizją transformacji transportu zawartą w komunikacie Komisji Europejskiej "Europejski Zielony Ład".
Ponadto, w debacie poświęconej przyszłości zawodu marynarza, minister wskazał na konieczność nabywania kompetencji informatycznych (IT) oraz zapowiedział aktywny udział Polski w pracach na rzecz ambitnej rewizji konwencji STCW wraz z Komisją Europejską i państwami członkowskimi.
Minister Gróbarczyk spotkał się również z Adiną Vălean, unijną komisarz ds. transportu, przedstawił jej plany rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce.
Na zakończenie posiedzenia, ministrowie transportu morskiego państw Unii Europejskiej przyjęli Deklarację z Opatiji poświęconą transportowi wodnemu. Deklaracja, podkreślając strategiczną rolę transportu wodnego, wskazuje na stojące przed nim wyzwania oraz wyznacza określone cele do osiągnięcia.

logo minist

Poprawiony: wtorek, 17 marca 2020 16:14
 

JACHT "I LOVE POLAND" WYGRAŁ REGATY NA KARAIBACH

Email Drukuj PDF

i love poland

fot. facebook/I Love Poland
Jacht "I Love Poland" wygrał czterodniowe regaty odbywające się na karaibskiej wyspie St. Maarten. W zawodach St. Maarten Heineken Regatta wzięło udział 149 jachtów, na których ścigali się żeglarze z 35 krajów.

Płynący pod polską banderą jacht "I Love Poland", dowodzony przez kapitana Grzegorza Baranowskiego, okazał się najlepszy w swojej klasie. To drugie z rzędu zwycięstwo polskiej załogi w tych regatach.

- Do ostatniego wyścigu podeszliśmy spokojnie, ale z pełną koncentracją - przyznał kapitan Grzegorz Baranowski. - Plan był prosty: dobrze wystartować, robić swoje i popełnić jak najmniej błędów. Bez potknięć się nie obyło, ale dobra praca załogi, dobre decyzje taktyczne i walka do samego końca dały efekt.

Niespełna tydzień przed rozpoczęciem St. Maarten Heineken Regatta polski jacht zajął drugą lokatę w klasyfikacji jednokadłubowców w regatach RORC Carribean 600. Zgodnie z planem jacht "I Love Poland" wystartuje teraz w kwietniowych regatach Les Voiles de Saint-Barth zamykających karaibski sezon regatowy.
Informacja prasowa

Poprawiony: wtorek, 17 marca 2020 15:53
 

NASZA KLUBOWA BIBLIOTECZKA

Email Drukuj PDF

zawisza

W 1934 roku Związek Harcerstwa Polskiego zakupił ze składek społecznych trzymasztowy szwedzki szkuner Petrea, któremu nadano imię Zawisza Czarny. Harcerze i studenci wyremontowali go i przerobili na statek szkolny. I tak zaczęła się historia największego na świecie żaglowca należącego do organizacji skautowskiej.
Autor, dzięki osobistym kontaktom z zawiszakami: kapitanami jachtowymi i harcmistrzami, opisał początki i rozwój żeglugi harcerskiej. To opowieść o przedwojennych rejsach pod dowództwem pierwszego kpt. gen. Mariusza Zaruskiego, historii zniszczenia żaglowca przez niemieckiego agresora, a także o budowie Zawiszy Czarnego II.

Zawisza Czarny. Pierwszy żaglowiec harcerzy

Autor: Jacek Sieński
Okładka: twarda
Format: 15 x 21 cm
Liczba stron: 135
Rok wydania: 2019
ISBN: 978-83-954122-8-8

Poprawiony: sobota, 14 marca 2020 13:25
 

ŻYCZENIA DLA PAŃ

Email Drukuj PDF

kwiaty

Z okazji Dnia Kobiet wszystkim Paniom dużo zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń
oraz uśmiechu, na co dzień
życzą Bracia Wiślanie

 

WARSZAWIACY I WISŁA NA MIĘDZYWOJENNYCH FOTOGRAFIACH

Email Drukuj PDF

w3-w5

Poprawiony: sobota, 07 marca 2020 17:14 Więcej…