"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



PRZETARG NA BUDOWĘ KANAŁU PRZEZ MIERZEJĘ WIŚLANĄ OGŁOSZONY

Email Drukuj PDF

grubarkanal-maly rok ligi

Dzisiaj /31.12.2018r./ ogłosiliśmy przetarg na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną - poinformował w poniedziałek PAP minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Poprawiony: wtorek, 01 stycznia 2019 16:04
 

DO SIEGO ROKU

Email Drukuj PDF

rokligi2019

Poprawiony: poniedziałek, 31 grudnia 2018 16:52
 

DOBREGO KURSU W 2019

Email Drukuj PDF

roza2019

 

ŻYCZENIA NOWOROCZNE

Email Drukuj PDF

aaaaaaaanowyrok

Poprawiony: niedziela, 30 grudnia 2018 11:49
 

100 LAT POLSKIEGO ŻEGLARSTWA

Email Drukuj PDF

POD PONIŻEJ PODANYMI LINKAMI TRZY KRÓTKIE FILMY MÓWIĄCE O POLSKIM ŻEGLARSTWIE OD ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI DO DNIA DZISIEJSZEGO.

OPOWIADAJĄ:

franciszek-krystyna-roman

FRANCISZEK KUŚNIERZ...................................KRYSTYNA CHOJNOWSKA-LISKIEWICZ................................ROMAN PASZKE.........

https://www.youtube.com/watch?v=n3nr7Z-dlzI

https://www.youtube.com/watch?v=s7UQ3GVwtNo

https://www.youtube.com/watch?v=7510gCNf1zc

Poprawiony: piątek, 28 grudnia 2018 19:36
 

NASZA KLUBOWA BIBLIOTECZKA

Email Drukuj PDF

teresa 1 2-teresaaaaa

To bardzo osobista relacja z odbytego w 1972 roku pierwszego polskiego samotnego rejsu przez Atlantyk. Teresa Remiszewska, urodzona w 1928 roku, wystartowała w na jachcie "Komodor" w Transatlantyckich Regatach Samotnych Żeglarzy (ang. skrót: OSTAR) na trasie z angielskiego portu Plymouth, by po 57 dniach na oceanie dopłynąć do Newport R.I. w USA.Podczas rejsu musiała zmagać się z wieloma przeciwnościami. Zaczęło się od opóźnienia wynikającego z nieprzygotowania na czas jachtu przez stocznię, potem dzień przed startem musiała poddać się operacji w angielskim szpitalu. Startowała w dobę po pozostałych zawodnikach, jednak to był dopiero początek kłopotów. Cały rejs nękały ją awarie: brak łączności radiowej, awarie zasilania elektrycznego i brak prądu, kolejne uszkodzenia różnych urządzeń, wreszcie złamanie samosteru, a na koniec pęknięcie głównego masztu.Mimo przeciwności autorka doprowadziła jacht do Ameryki i zmieściła się w limicie czasu, wyprzedzając kilku zawodników, w tym jedną z dwóch pozostałych kobiet. Niestety stan jachtu nie pozwolił jej zrealizować marzenia jakim była kontynuacja samotnego rejsu dalej wokół świata. Wróciła do kraju i do codziennej pracy ciesząc się jednak ogromną popularnością.Książka stanowi niezwykle szczerą i osobistą relację odsłaniającą nie tylko szczegóły techniczne samotnego żeglowania ale i nastroje, stany ducha i emocje.
Tytuł: Z GORYCZY SOLI MOJA RADOŚĆ

Autor: TERESA REMISZEWSKA

Poprawiony: czwartek, 27 grudnia 2018 16:28
 

VADEMECUM cz. 4

Email Drukuj PDF

STEROWANIE ŁODZIĄ

-----------------------------------------------------------------------

rumpelrumpela

STEROWANIE ŁODZIĄ ŻAGLOWĄ:
RUMPEL NA PRAWĄ BURTĘ - ŁÓDŹ SKRĘCA W LEWO
RUMPEL NA LEWĄ BURTĘ - ŁÓDŹ SKRĘCA W PRAWO

manetka

Poprawiony: czwartek, 27 grudnia 2018 16:11 Więcej…
 

MARYNARSKIE ŚWIĘTA NA MORZACH I OCEANACH

Email Drukuj PDF

amarnswie

fot. 3fo.wp.mil.pl
Kilkuset marynarzy spędzi okres świąteczno-noworoczny na służbie. Obejmą oni dyżury, wachty, służby na okrętach, lotniskach, stanowiskach dowodzenia, punktach obserwacyjnych, w zespołach awaryjnych oraz w jednostkach brzegowych.

Na Atlantyku spędzą święta marynarze z większości statków Polskiej Żeglugi Morskiej. Jak powiedział dla Radia Szczecin rzecznik PŻM, Krzysztof Gogol: "Przez Atlantyk płynie statek m/s "Szczecin. Wiezie ładunek nawozów z Kłajpedy do Nowego Orleanu. Również statek m/s "Solidarność" będzie w podróży z portu w Stanach Zjednoczonych do Wielkiej Brytanii, tam również marynarze spędzą święta na środku Atlantyku".

O świętach na pokładzie opowiadał Radiu Gdańsk kapitan Waldemar Szreder: "Na wigilijnym stole nakrytym w jednej mesie, bez podziału na część oficerską i marynarską, będzie dwanaście potraw: barszcz z uszkami, śledzie w różnej postaci, wszelakie gatunki ryb, kapusta z grzybami. Są też tradycyjne polskie ciasta, wypieczone w "statkowym" piecu takie jak sernik, makowiec czy ciasta drożdżowe. Kucharz na statku dobrze gotuje, więc będzie jak w domu. Ale święta na statku to namiastka świąt w domu. Nie ma z nami rodziny. Rodziną jest załoga, która w tych dniach normalnie pracuje."

Załogi statków starają się więc stworzyć świąteczną atmosferę, ale, jak pisała Katarzyna Wajs, autorka bloga "Żona Marynarza": "Marynarz , ze względu na swoją pracę nie zawsze jest w domu. I nie zawsze ten wyjątkowy czas może spędzać z rodziną. Co jest trudnym doświadczeniem. Wiesz, że twoja rodzina przeżywa ważne chwile, a ty musisz pracować gdzieś na środku morza, bez możliwości wolnego. A często też bez opcji porozmawiania z nimi. A i rodzina nie jest w stanie w pełni cieszyć się z takich chwil, ponieważ nie jest razem". Święta na statkach nie są więc najczęściej tak radosne, jak na lądzie.

W Wigilię Bożego Narodzenia, dowódca 3. Flotylli Okrętów komandor Mirosław Jurkowlaniec, odwiedził służby dyżurne dywizjonów i jednostek pływających. Marynarzom pełniących wachty i służby złożył świąteczne życzenia.

Wyznaczone okręty utrzymywać będą gotowość do reagowania w sytuacjach kryzysowych, a załogi śmigłowców ratowniczych oraz samolotu patrolowego Marynarki Wojennej będą w ciągłej gotowości do niesienia natychmiastowej pomocy na morzu.

W gotowości do startu na wezwanie o pomoc z morza będą załogi śmigłowców ratowniczych W-3WARM, Mi-14PŁ/R oraz samolotu patrolowo-rozpoznawczego Bryza. Ich załogi pełnią dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego na lotniskach w Gdyni Babich Dołach, Darłowie i Siemirowicach. Działania ich zabezpieczy personel obsługi naziemnej.

Marynarze w okresie bożonarodzeniowym przebywać będą na okrętach pełniąc służby i wachty w portach w Gdyni i Świnoujściu. Spędzać będą także święta na misjach w ramach polskich kontyngentów wojskowych, w dowództwach NATO i strukturach międzynarodowych na całym świecie.

Gospodarkamorska.pl

Poprawiony: poniedziałek, 24 grudnia 2018 13:29
 

WESOŁYCH ŚWIĄT

Email Drukuj PDF

awesolych

 

VADEMECUM cz. 3

Email Drukuj PDF

KADŁUB NA PRZYKŁADZIE ŁODZI OTWARTOPOKŁADOWEJ / BEZ KABINY/
Podstawową częścią konstrukcyjną jachtu jest kadłub. Patrząc w kierunku dziobu, po prawej stronie
znajduje się burta prawa, po lewej burta lewa. Tylna część nazywa się rufa, a przestrzeń pomiędzy rufą i dziobem - śródokręciem. Spód kadłuba nazywamy dnem.
Na śródokręciu wyróżniamy:
-pokład dziobowy - fordek
- kokpit - miejsce dla sternika i załogi
- półpokłady lewy i prawy
- pokład rufowy - achterdek
- forpik - przestrzeń pod fordekiem
- achterpik - przestrzeń pod achterdekiem.
Z.S.

kadlub 33

Poprawiony: piątek, 21 grudnia 2018 17:29 Więcej…