"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



POLSKA BANDERA - CHCESZ ZAJŚĆ DALEKO, MIERZ WYSOKO

Email Drukuj PDF

W odbiorze społecznym bandera statku funkcjonuje głównie w wymiarze patriotycznym. Bandera to oznaka przynależności państwowej, bandera to duma narodowa, bandera to prestiż i pozycja w organizacjach międzynarodowych.
Ale bandera statku handlowego ma również wymiar ekonomiczny. Takie wpływy, jak: podatek tonażowy, opłaty rejestrowe, opłaty inspekcyjne, należności z tytułu obsługi formalno-prawnej spółek, zasilają budżet i system finansowy państwa bandery. Dotyczy to również polskich statków, eksploatowanych pod wygodnymi banderami. Wymienione wpływy zasilają budżet i system finansowy państw wygodnych bander, a nie państwa polskiego.

pband1

Rozważając problem polskiej bandery rodzi się więc pytanie. Dlaczego polska bandera zniknęła z polskich statków morskich? Otóż w wyniku transformacji ustrojowej gospodarka została uwolniona (i działa wg zasad wolnego rynku) natomiast regulacje państwa bandery pozostały praktycznie jak za tamtych czasów. A przecież polscy armatorzy funkcjonują na światowym rynku żeglugowym, gdzie regulacje państw bandery podporządkowane są ekonomii, innymi słowy zarabianiu pieniędzy.
Najbardziej drastycznie ujawnia się to na statkach pod wygodnymi banderami. Tam można zatrudnić ludzi bez ubezpieczeń społecznych co w efekcie oznacza niższe koszty.

Poprawiony: czwartek, 30 lipca 2020 18:12 Więcej…
 

PRACUŚ, OSIŁEK, CIAMAJDA I ŁASUCH WYBUDUJĄ SZTUCZNĄ WYSPĘ

Email Drukuj PDF

Na Zalewie Wiślanym zaczyna powstawać sztuczna wyspa, będąca jednym z elementów inwestycji kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Docelowo wyspa będzie miała powierzchnię około 181 ha i zagospodarowana zostanie na siedlisko dla ptaków. Do jej budowy sprowadzony został specjalistyczny sprzęt, który został złożony m.in. w Elblągu.

kryn1-kryn3

Wykonawca przekopu - firma NDI - na potrzeby budowy sztucznej wyspy kupił dwa specjalistyczne pontony oraz dwie pływające koparki.

- Umożliwiają one prace w nietypowych warunkach, jakimi charakteryzuje się Zalew Wiślany. To bowiem bardzo płytki zbiornik, jego głębokość to 2,5 metra, a na dnie zalewu zalegają liczne grunty o miąższości od 3 do 7 m - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka spółki NDI do kontaktu z mediami. - Taki sprzęt nieczęsto można spotkać na budowach, dlatego inżynierowie pracujący przy powstawaniu wyspy postanowili nazwać go w oryginalny i żartobliwy sposób. Ponton Foyle został nazwany Pracusiem, Nore - Osiłkiem, koparki pływające to Ciamajda i Łasuch.

Skąd nazwy rodem z bajki o Smerfach?

Poprawiony: czwartek, 30 lipca 2020 13:08 Więcej…
 

GRA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Email Drukuj PDF

zasb 2

Poprawiony: piątek, 31 lipca 2020 15:02
 

HISTORIA LIGI OBIEKTYWEM ZAPISANA

Email Drukuj PDF

lmm7

Obchody Święta Morza w Poznaniu-29/06/1935 R.

Podniesienie bandery na placu Wolności w obecności przedstawicieli władz. Widoczni od lewej do prawej: dyr. Alfred Wallner, inspektor Policji Państwowej w Poznaniu Jan Sawicki, prezydent Poznania Erwin Więckowski, starosta grodzki poznański Marian Podhorodeński, rektor Uniwersytetu Poznańskiego prof. Stanisław Runge, podinspektor Kozakiewicz, prezes okręgu wielkopolskiego Ligi Morskiej i Kolonialnej prof. Stanisław Pawłowski, dyr. Władysła Marciniec, dyr. Kazimierz Okoniewski.

Poprawiony: wtorek, 28 lipca 2020 15:49
 

ZGŁOŚ SIĘ DO PROGRAMU POLSAILING 2020

Email Drukuj PDF

optym

fot. PZŻ
PolSailing 2020, czyli Ogólnopolski Program Edukacji Żeglarskiej wystartował! Polski Związek Żeglarski, który wraz z Ministerstwem Sportu jest organizatorem programu, rozpoczął nabór do jego 8 edycji.

Więcej informacji oraz regulamin TU: https://www.gospodarkamorska.pl/zglos-sie-do-programu-polsailing-2020-51950

Poprawiony: środa, 22 lipca 2020 17:16
 

PRACE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA ŻEGLUGI

Email Drukuj PDF

Od poniedziałku, 20 lipca, służby hydrograficzne 3. Flotylli Okrętów prowadzą prace batymetryczne. Zadania realizowane przez okręt hydrograficzny ORP Heweliusz są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa żeglugi na morskich akwenach Bałtyku. Prace sondażowe potrwają do końca tygodnia.

hewel

Służby hydrograficzne to jedno z najważniejszych ogniw w systemie zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi. To dzięki ich pracy powstają mapy morskie, locje, wiadomości żeglarskie, ostrzeżenia nawigacyjne i stawiane jest oznakowanie nawigacyjne. Polska posiada własne służby hydrograficzne od 100 lat, obecnie jest to głównie Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej (BHMW) oraz Dywizjon Zabezpieczenia Hydrograficznego MW (DZH MW).
W skład Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego Marynarki Wojennej wchodzą okręty ORP Arctowski, ORP Heweliusz, żaglowiec szkolny ORP Iskra, kutry i motorówki hydrograficzne oraz pododdziały zabezpieczenia radionawigacyjnego, topogeodezyjnego i transportowego. Dywizjon wykonuje zadania z zakresu nawigacyjno-hydrograficznego zabezpieczenia działań sił Marynarki Wojennej zgodnie ze standardami NATO i Międzynarodowej Organizacji Hydrograficznej (IHO) oraz w ścisłej współpracy z Biurem Hydrograficznym Marynarki Wojennej. Ponadto DZH MW bierze udział w procesie szkolenia morskiego słuchaczy Akademii Marynarki Wojennej.

Informacja prasowa/3. FO

Poprawiony: środa, 22 lipca 2020 16:57
 

ORP ORZEŁ - ZAPOWIEDŹ GRY PLANSZOWEJ

Email Drukuj PDF

ORP "Orzeł" to gra dla dwóch osób, upamiętniająca udział polskich marynarzy w II wojnie światowej. Rozgrywka przedstawia ucieczkę okrętu podwodnego ORP "Orzeł" z Bałtyku na Morze Północne w pierwszych tygodniach wojny.

orp orzel

ORP "Orzeł" był okrętem podwodnym o napędzie klasycznym i uzbrojeniu torpedowym, w którym zastosowano wiele nowości technologicznych i konstrukcyjnych. Zbudowany został w holenderskiej stoczni N.V. Koninklijke Maatschappij "De Schelde". Okręt zwodowano 15 stycznia 1938 r., a przekazano oficjalnie Marynarce Wojennej 2 lutego 1939 r.

W chwili rozpoczęcia II wojny światowej ORP "Orzeł" stał przycumowany w basenie nr 1 Portu Wojennego na Oksywiu. Po opuszczeniu portu i osiągnięciu swojej strefy patrolowania pozostawał głównie w zanurzeniu. Jednak po kilku dniach wojny dowódca, kmdr Kłoczkowski, postanowił opuścić wyznaczony sektor i obrał kurs na północ z zadaniem szukania statków nieprzyjaciela płynących z ładunkami ze Związku Sowieckiego.

Poprawiony: wtorek, 21 lipca 2020 13:21 Więcej…
 

BRACIA WIŚLANIE APELUJĄ O ROZSĄDEK NAD WODĄ

Email Drukuj PDF

RCB: w niedzielę utonęło siedem osób; od początku kwietnia 174 utonięcia

174

W niedzielę utonęło siedem osób; od początku kwietnia br. policja odnotowała 174 utonięcia - poinformowało w poniedziałek rano Rządowe Centrum Bezpieczeństwa w swym raporcie dobowym.

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa przypomina przy tym, aby pływać tylko w wyznaczonych miejscach, nigdy nie wchodzić do wody po alkoholu lub środkach odurzających, a także, by wkładać kapok będąc na łódce, kajaku bądź rowerze wodnym.

Ponadto RCB przestrzega także, by nie skakać do wody w nieznanych miejscach, nie wbiegać rozgrzanym do wody, nie wypływać na materacu daleko od brzegu, nie wchodzić do wody bezpośrednio po posiłku, pływać tylko w wyznaczonych do tego miejscach, a także stosować się do poleceń ratownika.

Poprawiony: poniedziałek, 20 lipca 2020 09:27
 

NOWA APLIKACJA DO TURYSTYKI WODNEJ

Email Drukuj PDF

- Zapraszamy do korzystania z aplikacji do nawigacji wodnej - mówił minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk na piątkowej konferencji poświęconej nowemu projektowi dot. turystyki wodnej.

apkawodna

We współpracy z Urzędami Żeglugi Śródlądowej powstała aplikacja Drogi wodne, dzięki której każdy posiadacz smartfona będzie mógł bezpiecznie nawigować po polskich rzekach.
- Pracujemy nad żeglugą towarową, nad rozwojem retencji, natomiast wciąż nieodkryta w Polsce jest turystyka wodna, wciąż za mało Polaków korzysta z tej formy spędzania wolnego czasu -mówił minister Gróbarczyk. Jak dodał, dlatego też powstała aplikacja oraz strona internetowa gov.pl/drogiwodne.
Aplikacja jest dostępna w Google Play i wkrótce będzie także dostępna na AppStore. Aktualnie znajduje się tam kilkanaście zweryfikowanych i bezpiecznych tras. Kolejne będą sukcesywnie dodawane.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zaprasza wszystkich do współtworzenia projektu i proponowania swoich ulubionych tras. Na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. można wysłać propozycję swojej trasy, która po weryfikacji przez odpowiedni Urząd Żeglugi Śródlądowej trafi do aplikacji.
Docelowo aplikacja będzie rozbudowywana o nowe funkcje, takie jak oznaczanie miejsc na trasie, konta użytkowników, poziom wody i informacje pogodowe.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Poprawiony: poniedziałek, 13 lipca 2020 15:50
 

HISTORIA LIGI OBIEKTYWEM ZAPISANA

Email Drukuj PDF

lmm4

Międzyklubowe regaty kajakowe zorganizowane przez "Oddział Szkutnictwa" Ligi Morskiej i Kolonialnej na terenie klubu "Syrena". Meta u wylotu Kanału Czerniakowskiego do Wisły. Wrzesień 1932 r.