"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



ŻYCZENIA DLA PAŃ

Email Drukuj PDF

dzienimages 1dzienimagesdzienimages 2

SPEŁNIENIA WSZELKICH MARZEŃ,
RADOŚCI ŻYCIOWEJ
I ABY KAŻDY KOLEJNY DZIEŃ
BYŁ DNIEM KOBIET
ŻYCZYMY WAM SZANOWNE PANIE.

dzien531acef98e231 p

Poprawiony: wtorek, 08 marca 2016 08:04
 

ZAPROSZENIE

Email Drukuj PDF

zaproszenie bractwo 03. 2016 01

 

POLSKIE KOBIETY NA MORZACH I OCEANACH II

Email Drukuj PDF

Żeglarstwo kobiecym okiem - wywiad z Martą Sziłajtis-Obiegło

 martarejs17martarejs14martarejs18

Dawniej uważano, że kobiety na statku przynoszą pecha. Jak jest dzisiaj? O żeglowaniu z kobiecego punktu widzenia i o podejściu do kobiet-żeglarzy opowiada nam Marta Sziłajtis-Obiegło, kapitan jachtowy i najmłodsza Polka, która samotnie opłynęła świat.

Tawerna Skipperów: Jak żeglarze-mężczyźni podchodzą do żeglujących kobiet? Co przeważa - podziw, nieufność, niechęć?

Marta Sziłajtis-Obiegło: Nie bójmy się tego powiedzieć, dziewczyny mają przechlapane! Panowie z pewnością przyznają, że dziewczyny na jachtach są super kiedy opalają smukłe ciała na deku i piszczą przy przechyłach. Panie, które biorą się za robienie uprawnień, prowadzenie wachty lub swojej jednostki są traktowane jak egzotyczne zjawisko. Kobiety muszą się bardzo pilnować i dużo więcej uczyć. W przypadku każdego błędu, który u mężczyzn jest drobiazgiem, u kobiet z pewnością nie obędzie się bez komentarzy. W czasach kiedy zdawałam rozbójnika - egzamin na stopień kapitana, to dziewczyny mocno odpytywali co oznacza zabarwienie spalin dla pracy diesla, jak współpracować ze śmigłowcem i jak sprawdzić czy minus jest odizolowany od kadłuba, podczas gdy panów na tym samym egzaminie proszono o przetłumaczenie kawałka locji. Wynik jest taki, że mam kolegów kapitanów, którzy nie umieją używać miernika. Nie przeszkadza to im w robieniu żartów na temat ?seksownych wdzianek" kiedy noszę do pracy przy jachcie drelich. Mamy w tym temacie cudowną mieszaninę fascynacji z obawą.

Z obserwacji prowadzonych na moich męskich załogantach widzę, że większość panów szanuje mnie za wiedzę i doświadczenie, ale wciąż jest... opiekuńcza! Nie chcą pozwolić bym sama się szarpała z czymś ciężkim, albo dźwigała. Wracając do pytania, mogę powiedzieć, że żeglarze to ludzie inteligentni, a wśród nich niewielkie są szanse na spotkanie szowinisty z krwi i kości.

Czy ktoś jeszcze wierzy w to, że kobieta na jachcie przynosi pecha?

Poprawiony: poniedziałek, 07 marca 2016 09:00 Więcej…
 

NOWY INSPEKTOR MARYNARKI WOJENNEJ RP

Email Drukuj PDF

kontradmiral miroslaw mordel 1 foto piotr leoniakJak poinformowało w sobotę 5 marca br. Ministerstwo Obrony Narodowej, minister Antoni Macierewicz podjął decyzję o zmianach kadrowych na stanowiskach w Dowództwie Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych (DGRSZ), w Dowództwie Garnizonu Warszawa oraz w Inspektoracie Wsparcia Sił Zbrojnych. Wśród nowo mianowanych dowódców jest m. in. kontradmirał Mirosław Mordel, który został nowym Inspektorem Marynarki Wojennej RP.
MON.

Poprawiony: niedziela, 06 marca 2016 18:12
 

POLSKIE KOBIETY NA MORZACH I OCEANACH

Email Drukuj PDF

ZBLIŻAJĄCY SIĘ DZIEŃ KOBIET JEST DOBRĄ OKAZJĄ DO PRZYPOMNIENIA O POLSKICH KOBIETACH NA MORZACH I OCEANACH.

w kobdaz8756664qdanuta-kobylinska-walas

Najsłynniejszą Polką, która przełamała męską hegemonię morską, jest kapitan ż. w. Danuta Kobylińska-Walas, przez znajomych i swą załogę (oczywiście za jej plecami) zwana pieszczotliwie "Żabą". Pani kapitan, choć urodzona na Mazowszu już w pierwszych latach młodzieńczych postanowiła związać swe życie z morzem.

Nowy okres w historii polskiej floty handlowej rozpoczął się 16 lutego 1962 roku, kiedy to Danuta Kobylińska-Walas została kapitanem żeglugi wielkiej i dowódcą swego pierwszego statku - "Kopalni Wujek". Warto tu odnotować, że została pierwszą w bloku wschodnim, a na świecie drugą kobietą - kapitanem statku.

W swej przeszło 17-letniej karierze kapitana żeglugi wielkiej dowodziła dziewięcioma statkami, na każdym udowadniając, że jest dobrym i wymagającym dowódcą. W 1975 roku urzędnicy z ministrem żeglugi Jerzym Szopą na czele po raz kolejny ugięli się przed postulatami pani kapitan i otworzyli uczelnie morskie dla kobiet. Z pewnym zastrzeżeniem jednak: początkowo ograniczyli limit przyjęć do sześciu miejsc. Zainteresowanie tym kierunkiem wśród pań przeszło najśmielsze oczekiwania, co spowodowało niemały zamęt wśród polskich władz, dlatego już w roku 1977 dostęp kobiet do uczelni morskich został zamknięty.

Poprawiony: niedziela, 06 marca 2016 17:38 Więcej…
 

PRZYBYWA WODY

Email Drukuj PDF

 sam 2535-sam 2536

sam 2537-sam 2538

RZEKA BUG W WYSZKOWIE 03.03.2016R.

FOTO: ZBIGNIEW STANKIEWICZ.

Poprawiony: czwartek, 03 marca 2016 18:44
 

SEJMOWA KOMISJA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ

Email Drukuj PDF

sejbeztytuu

Poprawiony: środa, 02 marca 2016 20:01
 

REKORDOWA JEDNOSTKA W KOŁOBRZEGU

Email Drukuj PDF

wilson caen wilsonship

1 marca do Kołobrzegu zawinął, rekordowy dla tego portu, niemal 100-metrowy statek wielozadaniowy.
Jednostka Wilson Caen cumuje przy Nabrzeżu Zbożowym i oczekuje na załadunek. Jak dowiedzieliśmy się w Kapitanacie Portu, pobyt statku w Kołobrzegu potrwa jeszcze prawdopodobnie około dwóch dni, a następnie załadowana węglem drzewnym jednostka wyruszy na Islandię.
Według przepisów portowych, Port Kołobrzeg może obsługiwać jednostki handlowe o długości do 100 m i zanurzeniu do 4,7 metra. Statek Wilson Caen , zaliczany przez armatora do masowców (i funkcjonalnie jest zasadniczo masowcem otwartym lub szerokolukowym), a formalnie (wg notacji klasy) będący drobnicowcem podwójnoposzyciowym (jednostka posiada ładownie typu box shaped i nie ma międzypokładu, przystosowana jest jednak także do przewozu kontenerów) charakteryzuje 5,6 m zanurzenia, 99,9 m długości i 12,8 m szerokości oraz tonaż pojemnościowy brutto 2999 i nośność 4452 t.

Źródło: PortalMorski.pl

Poprawiony: środa, 02 marca 2016 19:37
 

NOWE JEDNOSTKI W PORTACH SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE

Email Drukuj PDF

strazak-26

Na statku pożarniczym i motorówce hydrograficzno-inspekcyjnej należących do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście we wtorek 1 marca 2016 r. podniesiono banderę . Nowoczesny sprzęt ratowniczy i pomiarowy poprawi bezpieczeństwo w portach.

Dodatkowo Strażak-26 zostanie ochrzczony. Matką chrzestną statku została Zyta Żmurkiewicz - żona Prezydenta Świnoujścia z uwagi na fakt, iż portem macierzystym jednostki będzie właśnie Świnoujście.
Strażak-26, mierzący ok. 33 m długości i 12 m szerokości, to holownik z klasą pożarową FiFi1. Zanurzenie konstrukcyjne jednostki wynosi 4,3 m. Statek, którego załoga liczyć będzie 3 osoby, zbudowano w tureckiej stoczni. Zadaniem jednostki będzie zapewnienie bezpieczeństwa pożarowego w zespole portów Szczecin-Świnoujście. Zastąpi wysłużonego blisko 40-letniego Strażaka-25.

Z kolei Hydrograf-4 to motorówka hydrograficzno-inspekcyjna o długości blisko 15 m i szerokości 4,7 m. Jej zanurzenie to 1,5 m. Wyposażona jest w dziobowy strumień małogabarytowy i rozwija prędkość maksymalną nie mniejszą niż 20 węzłów. Mieści 12 osób. Jej załoga liczy dwie osoby plus hydrograf. Jednostka jest absolutnym novum w historii ZMPSiŚ SA. Jej zadania obejmują wykonywanie pomiarów batymetrycznych (czyli sondażowych) oraz pomiarów ukształtowania dna, a także badanie rodzajów gruntu, w tym osadów dna morskiego, jak również trałowanie hydrograficzne, czyli identyfikacja przeszkód zalegających na dnie. Ponadto daje możliwość zbierania danych do lokacji, tj. informacje o obiektach, wykonywania pomiarów geodezyjnych oraz opracowań kartograficznych.

Obie jednostki ZMPSiŚ SA zakupił pod koniec ubiegłego roku w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej zatytułowanego "Zakup sprzętu pomiarowego oraz ratowniczego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA".

Poprawiony: wtorek, 01 marca 2016 18:19
 

KONFERENCJA "TRANSPORT WEEK 2016"

Email Drukuj PDF

logo transportweek 595 314

W dniu 8 marca na Wydziale Ekonomicznym UG w Sopocie ruszy konferencja Transport Week 2016. W wydarzeniu udział wezmą m. in. przedstawiciele czołowych linii żeglugowych i kontenerowych, portów morskich, operatorów terminali i portów oraz przewoźników intermodalnych, a także najważniejsze polskie instytucje związane z gospodarką morską.
Tegoroczny Transport Week to 3 dni międzynarodowych konferencji: Ports and shipping of tomorrow 2016, Baltic Container Conference 2016 oraz Intermodal Conference 2016, a także bezpłatna sesja polskojęzyczna, która odbędzie się drugiego dnia wydarzenia. W jej ramach odbędą się 3 seminaria.
"Rozwój żeglugi śródlądowej w Polsce" to seminarium organizowane przez RIGP oraz portal Pracujwlogistyce.pl. Podczas spotkania zanalizowany zostanie polski rynek przewozów śródlądowych. Prof. Adam Bolt przedstawi uwarunkowania hydrotechniczne komunikacji śródlądowej, a Marek Świeczkowski przybliży temat innowacji w żegludze na przykładzie klastra Północ-Południe. W ramach tej sesji Michał Górski ze spółki Pętla Żuławska powie o rozwoju turystyki wodnej w Polsce.
Kolejne seminarium organizowane przez RIGP i Pracujwlogistyce.pl skupi się na wyzwaniach dla transportu intermodalnego. Uczestnicy spotkania dowiedzą się m. in. jak szukać połączeń i operatorów, a także o obsłudze zleceń spedycyjnych i transportowych w dobie najnowszych rozwiązań informatycznych.
Wydział Ekonomiczny UG zaprasza studentów do udziału w spotkaniu "Kształcenie studentów a oczekiwania rynku transportowego". Oprócz wystąpień przedstawicieli pracodawców Pomorza, którzy przybliżą profil "wymarzonego kandydata do pracy" swoimi doświadczeniami z praktyk podzielą się również studenci WE w ramach podsumowania badania "prawda o praktykach".
Transport Week to ważne wydarzenie zarówno w Polsce, jak i w Europie. Każdego roku gromadzi znakomitych prelegentów oraz przedstawicieli z branży polskiej oraz europejskiej. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął m. in. Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz oraz Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk.

PORTALMORSKI.PL

Poprawiony: niedziela, 28 lutego 2016 18:40