"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



NOWOCZESNY HOLOWNIK DLA MARYNARKI WOJENNEJ WYBUDUJE "REMONTOWA"

Email Drukuj PDF

holownik2l

Mają na koncie pracę przy podniesieniu wraku Costa Concordia, zaprojektowali nowoczesny i wielozadaniowy holownik dla naszej Marynarki Wojennej, stworzyli specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania projektami. To jednak tylko niewielka część ich działalności. NED Project to nowoczesna firma, która ma do zaoferowania znacznie więcej - rozmawiamy ze Zbigniewem Szycą,członkiem zarządu odpowiedzialnym za projektowanie w NED Project.
Co dzieje się z projektem holownika zaprojektowanego dla Marynarki Wojennej?
Holownik o roboczej nazwie 2940 przechodzi fazę weryfikacji ofert w Inspektoracie Uzbrojenia Polskiej Marynarki Wojennej. W tej chwili prowadzane jest postępowanie w zakresie wyłonienia wykonawcy. Jesteśmy dobrej myśli, bo uważamy, że to jeden z lepszych projektów dla naszej marynarki. Ten projekt realizujemy dla stoczni Remontowa Shipbuilding, która wybuduje holowniki.

Dlaczego ten holownik jest tak wyjątkowy?

Jest to holownik jednopokładowy, z dwoma pędnikami azymutalnymi. Jest to jednostka wielozadaniowa. Przeznaczona do pracy na redzie, w porcie przy samodzielnej obsłudze, asyście przy wejściach i wyjściach okrętów nawodnych, podwodnych oraz statków z portu. Może uczestniczyć w akcjach ratunkowych na morzu, ściągnąć z mielizny, awaryjnie zasilić inną jednostkę, transportować uzbrojenie. Jest w stanie żeglować przez cały rok zarówno na Bałtyku, jak i na Morzu Północnym również w warunkach lodowych.
A przede wszystkim jest oparty na sprawdzonych i zbudowanych projektach naszego autorstwa.

Holownik 2940 - komentarz Andrzeja Lercha, projektanta jednostek, NED Project

To jest nowy projekt, który stworzyliśmy dla Marynarki Wojennej. To holownik o innej architekturze niż te, które zrealizowaliśmy do tej pory. Jest bardziej bojowy. Nachylenie ścianek jest dostosowane do odbijania promieni radarowych. Wciągarka na dziobie jest również całkowicie osłonięta, żeby odbicia były jak najmniejsze i chroniły przed falami. Holownik jest oparty na kształcie mojego autorskiego projektu holownika Centaur. Jednostka mierzy 29,40 m długości, 10,40 m długości, 4,95 m wysokości. Jego zanurzenie maksymalne wynosi - 4,10 m. Może poruszać się z maksymalną prędkością 20 kn. Załoga holownika może liczyć do 12 osób.

SKRÓT:gospodarkamorska.pl

Kn = Węzeł (ang.: knot), w skrócie w. (ang.: kn lub kt albo kts) - jednostka miary, równa jednej mili morskiej na godzinę.

Poprawiony: wtorek, 19 kwietnia 2016 15:32
 

OPUBLIKOWANE PRZEZ MGMiŻŚ

Email Drukuj PDF

korzyscimin 01

korzyscicf ifbnwiaa4-ta 1

Poprawiony: poniedziałek, 18 kwietnia 2016 07:00
 

ZAPROSZENIE NA SZLAK

Email Drukuj PDF

plakat szlak pdf 01

WIĘCEJ O CAŁYM PROJEKCIE W MENU, ZAKŁADKA-"SZLAK BATOREGO"

Poprawiony: sobota, 16 kwietnia 2016 18:43
 

WARSZAWA SZUKA OPERATORA REJSÓW PO WIŚLE

Email Drukuj PDF

wisla1

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na świadczenie usługi żeglugi śródlądowej pasażerskiej. Przedmiotem zamówienia jest usługa realizowana w formie rejsów promocyjnych po Wiśle w Warszawie tramwajem wodnym oraz sprzedaż biletów na te rejsy.

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 30 kwietnia do 11 września 2016 r. usług komunikacyjnych statkiem wzdłuż Wisły, na trasie Most Poniatowskiego (ok. 512 km) "Gruba Kaśka"(ok. 508,5 km) - Nowe Miasto (ok. 515,5 km) - Most Poniatowskiego, z uwzględnieniem postoju na przystanku Most Poniatowskiego (ok. 512 km) przystanek stały - betonowa ambona.
Zarząd Transportu Miejskiego szuka również wykonawcy rejsów statkiem pasażerskim z Warszawy do Serocka. Przedmiotem tego zamówienia jest świadczenie usługi około ośmiogodzinnych rejsów statkiem na trasie: Warszawa Żerań (przystanek Cementownia) - Kanał Żerański - Zalew Zegrzyński - Zapora Dębe Wielkie - Serock (molo) - Warszawa Żerań (przystanek Cementownia), począwszy od godziny 9:30 do ok. godziny 17:00, w okresie od 30 kwietnia 2016 r. do 11 września 2016 r.
W miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec i wrzesień - rejsy odbywać się będą w soboty, niedziele i dni świąteczne, a także w dniach 2 i 27 maja; w lipcu i sierpniu - w piątki, soboty i niedziele oraz w dni świąteczne.

Poprawiony: piątek, 15 kwietnia 2016 07:12
 

OPUBLIKOWANE PRZEZ MGMiŻŚ

Email Drukuj PDF

min1 01

grafikacf1f7kjw4aaqwtp

Poprawiony: czwartek, 14 kwietnia 2016 15:00 Więcej…
 

NOWY REKTOR AKADEMII MORSKIEJ W SZCZECINIE

Email Drukuj PDF

slaczka rektor am szczecin

Były prorektor ds. morskich, obecny pełnomocnik rektora ds. morskich oraz dyrektor Instytutu Nawigacji Morskiej dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka został rektorem Akademii Morskiej w Szczecinie na kadencję 2016-2020. Wyboru dokonano większością głosów.
W dzisiejszych wyborach nowego rektora Akademii Morskiej w Szczecinie startowało czterech kandydatów: dr hab. inż. Cezary Behrendt, prof. nadzw. AM, dr hab. inż. Artur Bejger, prof. nadzw. AM, dr inż. kpt. ż.w. Jerzy Hajduk, prof. nadzw. AM oraz dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM.
Dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM
Rektor elekt jest absolwentem Wydziału Nawigacyjnego AM w Szczecinie, po studiach został pracownikiem swojej macierzystej uczelni. W kadencji 2008-2012 był prorektorem ds. morskich, następnie dyrektorem Instytutu Nawigacji Morskiej Wydziału Nawigacyjnego oraz pełnomocnikiem rektora ds. morskich (do chwili obecnej). W 2004 powołany przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie na członka komisji egzaminacyjnej ds. kwalifikacji na stanowiska oficerskie, dwa lata później powołany przez Ministra Gospodarki Morskiej na członka zespołu do Spraw Biało-Czerwonej Bandery.
Podstawowy obszar jego zainteresowań naukowych to m.in. modelowanie symulacyjne ruchu statku budowane w oparciu o badania rzeczywiste oraz modelownie ryzyka w transporcie morskich. Jest autorem m.in. metod wymiarowania akwenu w oparciu o teorię ryzyka, metod obliczania skutków awarii występujących w transporcie morskim. Efekty swoich badań wykorzystywał w licznych projektach naukowo-badawczych dot. inżynierii ruchu morskiego. Szereg z nich zostało wykorzystanych do projektowania akwenów portowych, dróg wodnych i budowli hydrotechnicznych oraz podczas definiowania parametrów techniczno eksploatacyjnych statków. Jednym z jego głównych osiągnięć o charakterze aplikacyjnym jest zastosowanie teorii ryzyka w modelowaniu akwenu portowego do optymalizacji falochronu osłonowego terminalu LNG w Świnoujściu.
rel (Akademia Morska w Szczecinie)

Poprawiony: środa, 13 kwietnia 2016 07:44
 

KANAŁEM AUGUSTOWSKIM BEZ WIZ

Email Drukuj PDF

kanal augustowski

Na jedynym rzecznym przejściu granicznym na wschodniej granicy Polski, będzie obowiązywać ruch bezwizowy. Turyści będą mogli przekraczać bez wiz polsko-białoruską granicę na Kanale Augustowskim, najprawdopodobniej na podstawie paszportu oraz specjalnej przepustki, która będzie ważna przez trzy dni.
Tę dobrą nowinę dla miłośników sportów wodnych ogłosił 6 kwietnia Minister Sportu i Turystyki Białorusi Aleksander Szamko podczas otwarcia Międzynarodowych Targów usług turystycznych "Wypoczynek 2016".
"Rozumiecie, że w celu przyciągnięcia turystów z Unii Europejskiej oferujemy uproszczony trzydniowy bezwizowy reżim do Puszczy Białowieskiej. To samo planujemy na Kanale Augustowskim, - powiedział minister. - Mamy tutaj duży potencjał, stworzona została dobra infrastruktura: rozwija się turystyka rowerowa, kajakowa, mamy opracowane szlaki turystyczne. To produkt turystyczny, uprawniające do certyfikacji na poziomie międzynarodowym, trzeba tylko rozwiązać kilka szczegółów organizacyjnych".
Szamko dodał, że wniosek w sprawie wprowadzenia ruchu bezwizowego na Kanale Augustowskim jest rozpatrywany przez rząd.
"Wszystko to wpisuje się w zadania, które stoją obecnie przed białoruską turystyką, czyli zwiększenie ruchu turystycznego" - powiedział Szamko i dodał, że mimo kryzysu, turystyka krajowa na Białorusi wzrosła o 20 proc. w ubiegłym roku.
Polsko-białoruskie rzeczne przejście graniczne Rudawka-Lesnaja, leży w powiecie augustowskim, na Kanale Augustowskim. Uroczyste otwarcie przejścia odbyło się 30 kwietnia 2005 roku. Czynne jest od 1 maja do 1 października w godzinach 8.00-18.00 czasu polskiego dla międzynarodowego ruchu osobowego (sprzęt własny). Odprawy osób oraz środków transportu prowadzone są na terytorium RP.
Przejście to jest jedynym rzecznym przejściem granicznym na wschodniej granicy Polski. W skład przejścia wchodzą placówka graniczna znajdująca się po stronie białoruskiej, graniczna śluza Kurzyniec oraz przesmyk dla kajaków.
Kresy24.pl

Poprawiony: piątek, 08 kwietnia 2016 14:57
 

KANAŁ PRZEZ MIERZEJĘ WIŚLANĄ TO SPRAWA BEZPIECZEŃSTWA KRAJU

Email Drukuj PDF

projekt kanalu przez mierzeje

Rząd będzie zdeterminowany, by rozpocząć budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - powiedział na dzisiejszej (07.04) konferencji Marek Gróbarczyk, minister gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej. Ta inwestycja ma jego zdaniem nie tylko napędzić rozwój elbląskiego portu, ale także przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa Polski.

Do tej pory udało nam się uzyskać pewne zapewnienia Komisji Europejskiej, w zasadzie daleko idącą zgodę, co do pewnych rozwiązań. Dziś mówimy o lokalizacji w Nowym Świecie, które będziemy forsować w Komisji Europejskiej - podkreślił minister Gróbarczyk na konferencji w Elblągu.
Przedstawiciel Ministerstwa Obrony Narodowej komandor Krzysztof Rychlewski podkreślił, że "resort uznaje za bardzo istotną z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa planowaną inwestycję".

Poprawiony: czwartek, 07 kwietnia 2016 18:44 Więcej…
 

ZARZĄD KLUBU ZAPRASZA

Email Drukuj PDF

czoo okparkdsc 6183-300x199

W dniu 12 kwietnia 2016r. o godz. 17.00 w Sali Kominkowej Klubu Tenisowego AZS w Parku Skaryszewskim przy Al. Waszyngtona 2 odbędzie się zebranie Zarządu Klubu "Bractwo Wiślane".
Na posiedzenie zapraszamy wszystkich członków Klubu.
Z ligowym pozdrowieniem.

ZARZĄD KLUBU

Poprawiony: czwartek, 07 kwietnia 2016 16:50
 

PRÓBY NA ORP "KORMORAN"

Email Drukuj PDF

kormoran 800px

Jak poinformował w poniedziałek, 4 kwietnia portal Polska-Zbrojna.pl, niszczyciel min ORPKormoran po pomyślnych testach łodzi dla nurków wkracza w decydującą fazę. Jednostka poddawana jest próbom na uwięzi, które, jak czytamy na portalu, stanowią próbę generalną przed wyjściem na próby morskie.
Próby na uwięzi to sto kilkadziesiąt testów, które polegają na dokładnym sprawdzeniu wszystkich okrętowych mechanizmów. Większość trwa po kilka dni, proces więc jest stosunkowo długi i złożony. A tutaj sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że mamy do czynienia z jednostką prototypową - przyznaje na łamach portalu Polska-Zbrojna.pl Bartłomiej Pomierski, dyrektor ds. projektów specjalnych w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku.

Źródło: Polska-Zbrojna.pl

Poprawiony: czwartek, 07 kwietnia 2016 07:44