"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



ŚNIĘTE RYBY W POŁAŃCU

Email Drukuj PDF

s4 tony martwych ryb w polancu 10748

W Połańcu doszło do katastrofy ekologicznej, jak informuje "Gazeta Wyborcza". Według miejscowych wędkarzy w Wiśle, w pobliżu miejscowej elektrowni, pływa nawet kilkanaście ton śniętych ryb.
- To katastrofa. W kanale pływają tony śniętych ryb. Woda wyrzuca na brzeg nawet kilkunastokilowe sandacze. Kormorany na nich żerują, a ludzie je zbierają - mówi w rozmowie z kielecką "GW" wędkarz z Połańca.

Do zdarzenia doszło w kanale, którym elektrownia w Połańcu odprowadza wodę. Adam Mamuszka, wiceprezes ds. ochrony wód tarnobrzeskiego okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego mówił "GW", że "zginęło przynajmniej 15 ton ryb".

Sprawę bada policja, powiatowy lekarz weterynarii i Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Kielcach.

Poprawiony: wtorek, 12 stycznia 2016 08:39 Więcej…
 

"BABCIA" WCIĄŻ NA CHODZIE

Email Drukuj PDF

-gryfiaszczecin 595 314

To najstarsza jednostka pływająca w Polsce wciąż "na chodzie". Prom Gryfia - kiedyś kolejowy, później samochodowy - zbudowano w 1887 roku.
Przez pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie nazywana jest babcią. Zabytkowa jednostka ma już 129 lat. Zbudowała ją stocznia "Vulcan" Stettiner Maschinenbau AG. Podczas II wojny światowej była zatopiona, później też jej się zdarzało trafić pod wodę z powodu zbyt dużego przeciążenia...
Wciąż jednak pływa, choć pełni rolę jednostki rezerwowej. Kursuje na wyspę Gryfia awaryjnie lub w zastępstwie promu Gryfia II, gdy ten jest w remoncie. Po wojnie statek przebudowano, wymieniono cały napęd, a parowa turbina trafiła do szczecińskiego Muzeum Narodowego. Umiejscowiona na śródokręciu sterówka została podniesiona. Zlikwidowano tory na pokładzie. Wcześniej mieściły się tam dwa 30-tonowe wagoniki z lokomotywą, teraz mogą wjechać samochody. Prom może zabrać 250 pasażerów, są dla nich miejsca również pod pokładem - tam, gdzie kiedyś były kabiny dla załogi i sypano węgiel do kotła. Pozostawiono oryginalną sylwetkę jednostki, wiekowe i solidne blachy, a także dwa kilkumetrowe kominy. Obecnie obsługuje ją czterosobowa załoga: szyper, mechanik i dwóch marynarzy. Ma ponad 38 m długości i ok. 7 m szerokości, nośność - 100 ton.

Źródło: portal morski.pl

Poprawiony: wtorek, 12 stycznia 2016 08:39
 

"ŁAPACZKA"

Email Drukuj PDF

lapaczka

Należąca do Grupy ORLEN spółka akcyjna SHIP - SERVICE jest liderem na polskim rynku bunkrowym. Jej inwestorem strategicznym, a zarazem większościowym udziałowcem jest Polski Koncern Naftowy ORLEN. W skład floty SHIP - SERVICE wchodzi jedna także wyjątkowa jednostka - łapaczka, cieszącą się wśród działających w Porcie Szczecin podmiotów opinią pogromczyni zanieczyszczeń.

ŁA-SHIPSERVICE-4 została zbudowana przez dawną Wrocławską Stocznię Rzeczną. Choć jest w całości polskiej konstrukcji, to przy jej budowie korzystano z dokumentacji radzieckiej. Ma około 18,4 m długości i nieco ponad 5 m szerokości, a jej maksymalne zanurzenie to 2,3 m. Wyposażona jest w specjalną wannę, a także czerpak zbierający z powierzchni wody śmieci, dzięki czemu może natychmiast usuwać zanieczyszczenia, szczególnie olejowe, które są szczególnie niebezpieczne dla środowiska. W 2014 roku łapaczka przeszła remont klasowy, który obejmował między innymi odnowienie powierzchni lakierniczej, przegląd napędu oraz drobne naprawy i została dopuszczona do użytku na kolejne 5 lat. Do jej obsługi potrzebne są dwie osoby.

Poprawiony: wtorek, 12 stycznia 2016 08:39 Więcej…
 

ZAPROSZENIE

Email Drukuj PDF

zaproszenie bractwo 01. 2016 01

Poprawiony: wtorek, 12 stycznia 2016 08:36
 

FORUM BEZPIECZEŃSTWA MORSKIEGO PAŃSTWA 2016

Email Drukuj PDF

a3a4amorski parasol ochronny 3

14 stycznia 2016 roku w Warszawie odbędzie się pierwsza z cyklu konferencji specjalnie dedykowanych planom, wyposażeniu, technologiom i rozwiązaniom na rzecz obronności morskiej - Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2016.
Jest to jednodniowe wydarzenie w formule konferencji (w godz. 9-17) wraz z towarzyszącą wystawą, którego celem jest promowanie roli i znaczenia Marynarki Wojennej w wymiarze nie tylko stricte wojennym, ale także w odniesieniu do różnorodnych zadań, które są powierzane Marynarce Wojennej w czasie pokoju, konfliktu asymetrycznego czy wreszcie tzw. wojny hybrydowej.
Wśród potwierdzonych uczestników Forum są: Pan Minister Jarosław Brysiewicz, Zastępca Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego oraz Pan Profesor Andrzej Makowski, jeden z czołowych współczesnych polskich specjalistów z zakresu teorii wojny morskiej.

Poprawiony: wtorek, 12 stycznia 2016 08:38 Więcej…
 

PRZEKOP PRZEZ MIERZEJĘ WIŚLANĄ

Email Drukuj PDF

uchwaa kana mierzeja wilana 01

 

Poprawiony: wtorek, 12 stycznia 2016 08:35 Więcej…