"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



MULTIMEDIALNY PARK FONTANN 2016

Email Drukuj PDF

fomru-0-r-6500-n-di2125446uo1u pokazy fontann w warszawie 2015fonmultimedialny park fontann 2014 fot t tarnowski-761x507

Multimedialny Park Fontann 2016 wystartuje już 1 maja o godz. 21:30. Kolejne pokazy będzie można zobaczyć 2 i 3 maja. Wiemy już, że zostaną poświęcone warszawskim syrenom i związanej z nimi legendzie. To jednak nie koniec nowości - podczas tegorocznego widowiska usłyszymy utwory ojca muzyki elektronicznej.

Poprawiony: czwartek, 21 kwietnia 2016 17:55 Więcej…
 

ĆWICZENIA 8. FOW NA WODACH ZATOKI POMORSKIEJ

Email Drukuj PDF

8fow cwiczenia

Okręty transportowo – minowe oraz kutry trałowe wspomagane przez trałowiec oraz jednostki pomocnicze realizują w bieżącym tygodniu ćwiczenie grupowe.
Wspólnie z wydzielonymi siłami z jednostek brzegowych 8. Flotylli Obrony Wybrzeża ćwiczą prowadzenie operacji obronnej na wodach Zatoki Pomorskiej. Ich główne zadania to operacje minowe oraz monitoring i kontrola żeglugi w rejonie symulowanego kryzysu.
Ćwiczenie rozpoczęło się w poniedziałek, 18 kwietnia. Po uzupełnieniu zapasów bojowych okręty wyszły na morze i rozpoczęły realizację zadań. Po zadaniach minowych rozpoczęły się epizody związane z użyciem artylerii okrętowej. Wykonano m. in. strzelania artyleryjskie do celów nawodnych oraz powietrznych. Podczas ich realizacji doskonalono zagadnienia taktyczne. Zrealizowano również zadanie związane z uchylaniem się przed atakami z powietrza. Jednym z ważniejszych zrealizowanych zadań były elementy obrony przed bronią masowego rażenia. Załogi okrętów, jeszcze w morzu, po symulowanym ataku chemicznym, najpierw samodzielnie realizowały czynności związane z neutralizacją skażenia. Następnie, w rozwiniętym przez siły 8. Batalionu Saperów Okrętowym Punkcie Likwidacji Skażeń (OPLS), specjalistyczne pododdziały chemiczne przeprowadziły akcję kompleksowego odkażania okrętu. W trakcie ćwiczeń zrealizowano także akcje ratownicze - z pokładu jednego z okrętów ewakuowano śmigłowcem Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej rannego członka załogi. Scenariusz manewrów zakładał również, że załogi okrętów musiały w tym samym czasie realizować walkę z pożarem oraz udzielać sobie pomocy w usuwaniu uszkodzeń i awarii. Ponad to na jednym z poligonów pod Dziwnowem okręty wykonały ćwiczenie związane z załadunkiem techniki wojskowej z nieprzygotowanego brzegu. Ćwiczenia zakończą się w piątek, 22 kwietnia.
W manewrach operowały okręty transportowo - minowe (ORP Lublin, ORP Gniezno ), dwa kutry transportowe, trałowiec (ORP Resko), holownik H-9 oraz siły Komendy Portu Wojennego i 8. Batalionu Saperów. Wspólnie z siłami świnoujskiej flotylli, ćwiczyły także samoloty bojowe 1. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego ze Świdwina oraz śmigłowiec ratowniczy Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej z Gdyni. Ćwiczenia miały na celu zgranie działania wydzielonych do ćwiczenia okrętów różnych typów. Tego typu ćwiczenia to doskonalenie wyszkolenia jednostek 8. FOW w działaniach zabezpieczających interesy państwa na morzu.
rel (8.FOW)

Poprawiony: czwartek, 21 kwietnia 2016 06:58
 

W NIEDZIELĘ 24 KWIETNIA UROCZYSTE OTWARCIE TUNELU POD MARTWĄ WISŁĄ

Email Drukuj PDF

gik tunel martwa wisla

Jak czytamy na stronie Gdańskich Inwestycji Komunalnych, w niedzielę nastąpi oficjalne podniesienie szlabanów w tunelu pod Martwą Wisłą. Tuż po sobotnim Dniu Otwartym dla pieszych, tunel zostanie otwarty dla wszystkich kierowców.
W niedzielę, 24 kwietnia o godzinie 10 przy wjeździe do tunelu Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz po krótkiej uroczystości otworzy szlabany i pierwszym samochodem wraz ze zwycięzcą licytacji w WOŚP przejedzie przez tunel. Około godziny 10.30-11 tunele w obu kierunkach powinny być już udostępnione do ruchu dla wszystkich kierowców. Tym samym trwająca od października 2011 roku inwestycja zostanie zakończona, a wraz z nią zakończona zostanie budowa Trasy Słowackiego, której tunel był częścią.
Tunel w liczbach:
- 1377,5 metrów - całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą,
- 1072,5 metrów - długość jednej wydrążonej rury tunelu,
- 2200 ton - waga maszyny TBM,
- 91 metrów - długość maszyny TBM,
- 12,56 metrów - średnica tarczy maszyny TBM,
- 11 metrów - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu,
- 35 metrów - odległość od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły,
- 1076 pierścieni o wadze ok. 118 000 ton użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów tzw. tubingów),
- 500 000 ton - tyle urobku wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli,
- 40 km - taką długość miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
- 800 ton tyle asfaltu użyto w każdej z rur tunelu
- 112 kamer będzie monitorować bezpieczeństwo w tunelu
- głośniki - po 20 szt. na każdą rurę tunelu
- 200 rozdzielnic elektrycznych, zasilająco-sterujące znajdzie się w tunelu.
- 226 opraw oświetlenia przejazdowego o mocy 50kW
- 224 oprawy oświetlenia wyjazdowego o mocy 106kW
- moc pobierana przez urządzenia 1,2 MW
rel (Gdańskie Inwestycje Komunalne)

Poprawiony: środa, 20 kwietnia 2016 06:58
 

OPUBLIKOWANE PRZEZ MGMiŻŚ

Email Drukuj PDF

transportmin 01

transportcgzzxguweaage7n

 

NOWOCZESNY HOLOWNIK DLA MARYNARKI WOJENNEJ WYBUDUJE "REMONTOWA"

Email Drukuj PDF

holownik2l

Mają na koncie pracę przy podniesieniu wraku Costa Concordia, zaprojektowali nowoczesny i wielozadaniowy holownik dla naszej Marynarki Wojennej, stworzyli specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania projektami. To jednak tylko niewielka część ich działalności. NED Project to nowoczesna firma, która ma do zaoferowania znacznie więcej - rozmawiamy ze Zbigniewem Szycą,członkiem zarządu odpowiedzialnym za projektowanie w NED Project.
Co dzieje się z projektem holownika zaprojektowanego dla Marynarki Wojennej?
Holownik o roboczej nazwie 2940 przechodzi fazę weryfikacji ofert w Inspektoracie Uzbrojenia Polskiej Marynarki Wojennej. W tej chwili prowadzane jest postępowanie w zakresie wyłonienia wykonawcy. Jesteśmy dobrej myśli, bo uważamy, że to jeden z lepszych projektów dla naszej marynarki. Ten projekt realizujemy dla stoczni Remontowa Shipbuilding, która wybuduje holowniki.

Dlaczego ten holownik jest tak wyjątkowy?

Jest to holownik jednopokładowy, z dwoma pędnikami azymutalnymi. Jest to jednostka wielozadaniowa. Przeznaczona do pracy na redzie, w porcie przy samodzielnej obsłudze, asyście przy wejściach i wyjściach okrętów nawodnych, podwodnych oraz statków z portu. Może uczestniczyć w akcjach ratunkowych na morzu, ściągnąć z mielizny, awaryjnie zasilić inną jednostkę, transportować uzbrojenie. Jest w stanie żeglować przez cały rok zarówno na Bałtyku, jak i na Morzu Północnym również w warunkach lodowych.
A przede wszystkim jest oparty na sprawdzonych i zbudowanych projektach naszego autorstwa.

Holownik 2940 - komentarz Andrzeja Lercha, projektanta jednostek, NED Project

To jest nowy projekt, który stworzyliśmy dla Marynarki Wojennej. To holownik o innej architekturze niż te, które zrealizowaliśmy do tej pory. Jest bardziej bojowy. Nachylenie ścianek jest dostosowane do odbijania promieni radarowych. Wciągarka na dziobie jest również całkowicie osłonięta, żeby odbicia były jak najmniejsze i chroniły przed falami. Holownik jest oparty na kształcie mojego autorskiego projektu holownika Centaur. Jednostka mierzy 29,40 m długości, 10,40 m długości, 4,95 m wysokości. Jego zanurzenie maksymalne wynosi - 4,10 m. Może poruszać się z maksymalną prędkością 20 kn. Załoga holownika może liczyć do 12 osób.

SKRÓT:gospodarkamorska.pl

Kn = Węzeł (ang.: knot), w skrócie w. (ang.: kn lub kt albo kts) - jednostka miary, równa jednej mili morskiej na godzinę.

Poprawiony: wtorek, 19 kwietnia 2016 15:32
 

OPUBLIKOWANE PRZEZ MGMiŻŚ

Email Drukuj PDF

korzyscimin 01

korzyscicf ifbnwiaa4-ta 1

Poprawiony: poniedziałek, 18 kwietnia 2016 07:00
 

ZAPROSZENIE NA SZLAK

Email Drukuj PDF

plakat szlak pdf 01

WIĘCEJ O CAŁYM PROJEKCIE W MENU, ZAKŁADKA-"SZLAK BATOREGO"

Poprawiony: sobota, 16 kwietnia 2016 18:43
 

WARSZAWA SZUKA OPERATORA REJSÓW PO WIŚLE

Email Drukuj PDF

wisla1

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na świadczenie usługi żeglugi śródlądowej pasażerskiej. Przedmiotem zamówienia jest usługa realizowana w formie rejsów promocyjnych po Wiśle w Warszawie tramwajem wodnym oraz sprzedaż biletów na te rejsy.

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 30 kwietnia do 11 września 2016 r. usług komunikacyjnych statkiem wzdłuż Wisły, na trasie Most Poniatowskiego (ok. 512 km) "Gruba Kaśka"(ok. 508,5 km) - Nowe Miasto (ok. 515,5 km) - Most Poniatowskiego, z uwzględnieniem postoju na przystanku Most Poniatowskiego (ok. 512 km) przystanek stały - betonowa ambona.
Zarząd Transportu Miejskiego szuka również wykonawcy rejsów statkiem pasażerskim z Warszawy do Serocka. Przedmiotem tego zamówienia jest świadczenie usługi około ośmiogodzinnych rejsów statkiem na trasie: Warszawa Żerań (przystanek Cementownia) - Kanał Żerański - Zalew Zegrzyński - Zapora Dębe Wielkie - Serock (molo) - Warszawa Żerań (przystanek Cementownia), począwszy od godziny 9:30 do ok. godziny 17:00, w okresie od 30 kwietnia 2016 r. do 11 września 2016 r.
W miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec i wrzesień - rejsy odbywać się będą w soboty, niedziele i dni świąteczne, a także w dniach 2 i 27 maja; w lipcu i sierpniu - w piątki, soboty i niedziele oraz w dni świąteczne.

Poprawiony: piątek, 15 kwietnia 2016 07:12
 

OPUBLIKOWANE PRZEZ MGMiŻŚ

Email Drukuj PDF

min1 01

grafikacf1f7kjw4aaqwtp

Poprawiony: czwartek, 14 kwietnia 2016 15:00 Więcej…
 

NOWY REKTOR AKADEMII MORSKIEJ W SZCZECINIE

Email Drukuj PDF

slaczka rektor am szczecin

Były prorektor ds. morskich, obecny pełnomocnik rektora ds. morskich oraz dyrektor Instytutu Nawigacji Morskiej dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka został rektorem Akademii Morskiej w Szczecinie na kadencję 2016-2020. Wyboru dokonano większością głosów.
W dzisiejszych wyborach nowego rektora Akademii Morskiej w Szczecinie startowało czterech kandydatów: dr hab. inż. Cezary Behrendt, prof. nadzw. AM, dr hab. inż. Artur Bejger, prof. nadzw. AM, dr inż. kpt. ż.w. Jerzy Hajduk, prof. nadzw. AM oraz dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM.
Dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM
Rektor elekt jest absolwentem Wydziału Nawigacyjnego AM w Szczecinie, po studiach został pracownikiem swojej macierzystej uczelni. W kadencji 2008-2012 był prorektorem ds. morskich, następnie dyrektorem Instytutu Nawigacji Morskiej Wydziału Nawigacyjnego oraz pełnomocnikiem rektora ds. morskich (do chwili obecnej). W 2004 powołany przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie na członka komisji egzaminacyjnej ds. kwalifikacji na stanowiska oficerskie, dwa lata później powołany przez Ministra Gospodarki Morskiej na członka zespołu do Spraw Biało-Czerwonej Bandery.
Podstawowy obszar jego zainteresowań naukowych to m.in. modelowanie symulacyjne ruchu statku budowane w oparciu o badania rzeczywiste oraz modelownie ryzyka w transporcie morskich. Jest autorem m.in. metod wymiarowania akwenu w oparciu o teorię ryzyka, metod obliczania skutków awarii występujących w transporcie morskim. Efekty swoich badań wykorzystywał w licznych projektach naukowo-badawczych dot. inżynierii ruchu morskiego. Szereg z nich zostało wykorzystanych do projektowania akwenów portowych, dróg wodnych i budowli hydrotechnicznych oraz podczas definiowania parametrów techniczno eksploatacyjnych statków. Jednym z jego głównych osiągnięć o charakterze aplikacyjnym jest zastosowanie teorii ryzyka w modelowaniu akwenu portowego do optymalizacji falochronu osłonowego terminalu LNG w Świnoujściu.
rel (Akademia Morska w Szczecinie)

Poprawiony: środa, 13 kwietnia 2016 07:44