"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



Sunreef 140. Zobacz ponadczasowy superjacht

Email Drukuj PDF

asuper

Fot. Sunreef Yachts
Sunreef Yachts odkrywa pierwsze wizualizacje swojego nowego super katamaranu żaglowego. Sunreef 140 to superjacht o ponadczasowym designie, który łączy w sobie ogromną przestrzeń mieszkalną oraz unikalne rozwiązania techniczne, które zapewnią niezrównany komfort żeglugi. Sunreef 140 daje nieskończone możliwości personalizacji i może być również oferowany w wersji Eco, z ekologicznym napędem i opracowanym przez stocznię systemem zasilania energią słoneczną.

Źródło: Sunreef

Poprawiony: piątek, 17 grudnia 2021 17:07
 

Zalew Wiślany zamarznięty, ale większość prac przy budowie sztucznej wyspy wykonana

Email Drukuj PDF

awyspa111

Fot + info. GospodarkaMorska.pl
Zalew Wiślany jest zamarznięty, ale termin prac przy budowie sztucznej wyspy nie jest zagrożony. Większość prac została już zrobiona - podała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska. Sztuczna wyspa jest elementem budowy przekopu Mierzei Wiślanej.

Poprawiony: wtorek, 21 grudnia 2021 19:47
 

ORP Czajka służył 54 lata

Email Drukuj PDF

cajka

Fot. 8. FOW
ORP Czajka to ponad 54 lata współtworzenia historii Polskiej Marynarki Wojennej. 8 grudnia na terenie 13. Dywizjonu Trałowców w Gdyni odbyła się uroczystość ostatniego opuszczenia bandery na tym okręcie. Przez wszystkie te lata okręt realizował zróżnicowane zadania wojny minowej pod biało-czerwoną banderą. Kilkukrotnie wchodził w skład Stałego Zespołu Sił Obrony Przeciwminowej oraz Sił Odpowiedzi NATO reprezentując Polskę na arenie międzynarodowej.
Wielka przygoda dla ORP Czajka rozpoczęła się 19 września 1965 roku. Gdy w Stoczni Gdańskiej im. Komuny Paryskiej położono stępkę pod budowę ostatniego z serii 12-tu trałowców projektu 206F. Po upływie 14 miesięcy, w dniu 17 grudnia 1966 r. odbyła się uroczystość wodowania okrętu. Matką chrzestną została Pani Kazimiera Prządak.

Poprawiony: sobota, 11 grudnia 2021 12:51
 

Kalendarze wodniackie 2022

Email Drukuj PDF

kalendarze2022

Wiadomość ze strony: ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA WCZORAJ, DZIŚ, JUTRO W POLSCE I EUROPIE.

Link dla zainteresowanych: https://www.zegluga-rzeczna.pl/news/3193/Kalendarze-wodniackie-2022

Poprawiony: sobota, 11 grudnia 2021 12:27
 

Bałtyk dla pokoleń

Email Drukuj PDF

baltyk dla

Fot. GospodarkaMorska.pl
O tym, że w wodach Morza Bałtyckiego zatopiono około 40 tys. ton broni chemicznej oraz nawet 500 tys. ton broni konwencjonalnej przypominali wspólnie eksperci zaproszeni przez Enea oraz United Nations Global Compact podczas piątkowej (3 grudnia) konferencji inaugurującej projekt "Bałtyk dla pokoleń". Celem kampanii społecznej jest uświadamianie Europejczykom, że na dnia polskiego morza tyka ekologiczna bomba, która może spowodować tragiczne skutki dla morskiego ekosystemu i dużej części kontynentu. Organizatorzy chcą włączyć polski biznes w międzynarodowy dialog, który może się przyczynić do szybszego rozwiązania tego palącego problemu.
Źródło: GospodarkaMorska.pl

Poprawiony: czwartek, 09 grudnia 2021 13:49
 

Przekop Mierzei Wiślanej. Trwa rozruch urządzeń i instalacji

Email Drukuj PDF

anowysw

Fot., wideo: mat. prasowe NDI/BESIX
Trwają rozruchy urządzeń i instalacji obiektów kubaturowych na budowie Przekopu Mierzei Wiślanej. Jednym z najważniejszych z nich jest Kapitanat Portu Nowy Świat. To tu znajduje się serce całej przeprawy, czyli nadrzędny system sterowania ruchem statków.

Poprawiony: piątek, 03 grudnia 2021 11:10
 

Kanał Węgorzewski do remontu

Email Drukuj PDF

wegorz

Fot. Bariusz0 / CC BY-SA 4.0/ Wikimedia
W poniedziałek (22 listopada) rozpoczął się remont Kanału Węgorzewskiego w systemie Wielkich Jezior Mazurskich. Koszt remontu Kanału Węgorzewskiego to blisko 21 milionów złotych, a prace potrwają do października 2022 roku.
Kanał Węgorzewski o długości 920 m jest elementem szlaku wodnego Pisz - Węgorzewo w systemie Wielkich Jezior Mazurskich. Prace remontowe będą polegały na rozbiórce zniszczonych i wybudowaniu nowych umocnień brzegowych. Oczyszczone i udrożnione zostanie także koryto kanału. Prace odmuleniowe obejmą dno do głębokości 1,6 m.
Z mediów

Poprawiony: wtorek, 23 listopada 2021 15:55
 

Murem za polskim mundurem

Email Drukuj PDF

amm

 

11 LISTOPADA - ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Email Drukuj PDF

alistopad

Poprawiony: wtorek, 09 listopada 2021 12:20 Więcej…
 

Przekop Mierzei Wiślanej i specjalne przejścia dla zwierząt leśnych

Email Drukuj PDF

zwierz

Urząd Morski w Gdyni
Jedno będzie usytuowane w pobliżu stanowiska północnego, drugie przy stanowisku południowym. O czym mowa? O specjalnych przejściach dla zwierząt leśnych, które powstaną na terenie przekopu Mierzei Wiślanej.
Przejście dla zwierząt zaprojektowano w postaci czterech pochylni, które stworzą dwa przejścia. Każda z pochylni będzie mieć szerokość równą 5 m i długość 22 m - wyjaśnia Magdalena Kierzkowska z Urzędu Morskiego w Gdyni.

I tłumaczy: - Płaszczyzny pochylni ze względu na ich szczególną funkcję, wykonane zostaną z geokraty wypełnionej żwirem i otoczakami, a następnie obsadzone trawą. Jedno przejście dla zwierząt będzie usytuowane w pobliżu głowy śluzy stanowiska "północnego" - w odległości około 50 m od mostu północnego, natomiast drugie w pobliżu głowy śluzy stanowiska "południowego" - w odległości około 50 m od mostu południowego. Przejścia dla zwierząt zaprojektowano tak, by umożliwiały wyjście na brzeg zwierzętom bytującym w terenie leśnym Mierzei Wiślanej.

To jeszcze nie wszystko.
Dodatkowo wzdłuż kanału zostaną wydzielone rejony o większym zaciemnieniu w porach nocnych, nasadzona zostanie zieleń naprowadzająca do pochylni, wzdłuż Mierzei zostaną nasadzone pasy zieleni średniej - od krawędzi lasu w kierunku kanału, po obu jego stronach pozostawionych bez oświetlenia - zmniejszy to powierzchnię bariery dla zwierząt, jaką stanowi otwarta przestrzeń, a nawierzchnia mostu północnego zostanie częściowo wykonana z żywicy epoksydowej wysypanej piaskiem, dzięki czemu most nie powinien stanowić bariery dla zwierząt, które odstrasza nawierzchnia asfaltowa.

- Natomiast w umocnieniu rzeki Elbląg zostanie wykonanych 7 zejść dla zwierząt po jego obu stronach - 4 zejścia na zachodnim brzegu i 3 na wschodnim brzegu - doprecyzowuje Magdalena Kierzkowska.

Źródło: Dziennik Elbląski

Poprawiony: czwartek, 04 listopada 2021 14:10
 


Użytkownicy

Naszą witrynę przegląda teraz 40 gości 

Statystyki

Odsłon : 1425978
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama