"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



ROCZNICA KATASTROFY PROMU "JAN HEWELIUSZ"

Email Drukuj PDF

h21008861-prom-kolejowo-samochodowy-typu-ro-ro-jan-heweliusz-zbudowano-w  c 0 89 639 379-h3heweliusz 13d2e5e3dd

"14 stycznia 1993 roku zatonął kolejowo-samochodowy prom JAN HEWELIUSZ. Była to najtragiczniejsza katastrofa morska w historii polskiej floty czasu pokoju. Zginęło 55 osób: 20 członków załogi i 35 pasażerów, w tym trzy kobiety i dwoje dzieci. Sąsiedzka międzynarodówka: Polacy, Czesi, Szwedzi, Węgrzy, Austriacy. Uratowano tylko 9 osób !"

cytat: Henryk Mąka - "Katastrofy Polskich Statków"

h11-heweliusz tonie

CZEŚĆ ICH PAMIĘCI !

Poprawiony: niedziela, 14 stycznia 2018 11:50
 

100 LAT LIGI MORSKIEJ I RZECZNEJ

Email Drukuj PDF

l1

Poprawiony: sobota, 13 stycznia 2018 15:42 Więcej…
 

2018. ROKIEM STULECIA LIGI MORSKIEJ I RZECZNEJ

Email Drukuj PDF

statut

 

FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG WODNYCH O SZCZEGÓLNYM ZNACZENIU TRANSPORTOWYM

Email Drukuj PDF

funduszodra barka pixabay

W Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) przygotowano założenia funkcjonowania Funduszu rozwoju dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym - dokumentu, pozwalającego stworzyć podstawy finansowania zadań związanych z budową, przebudową oraz utrzymaniem śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu transportowym.

Jednym z głównych celów funkcjonowania Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest rozwój sektora żeglugi śródlądowej. Obszaru, który przez lata był marginalizowany i niedofinansowany.

Realizacja tego celu wiąże się jednak z zapewnieniem środków finansowych na wykonanie wysokobudżetowych przedsięwzięć inwestycyjnych związanych z budową, przebudową, modernizacją oraz utrzymaniem śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.

Poprawiony: środa, 10 stycznia 2018 19:10 Więcej…
 

POLAK WYPŁYNĄŁ W SAMOTNY REJS DOOKOŁA ŚWIATA NON-STOP BEZ POMOCY Z ZEWNĄTRZ

Email Drukuj PDF

rejs26172008 467430953651013 6357331714864530427 o 1

To będzie niezapomniana wyprawa. Ireneusz Chwołka rozpoczął samotny rejs dookoła świata non-stop bez pomocy z zewnątrz. Żeglarz wypłynął o godzinie 16:45 (czasu lokalnego) z portu w Santa Cruz na Teneryfie. Czas na wykonanie zadania to zaledwie 100 dni.
Żeglarzowi podczas wypłynięcia towarzyszył m.in. Wojciech Madej, wspólnik i kierownik wyprawy. "Satelitarna transmisja danych, telefony oraz Inreach umożliwią bieżący kontakt z Irkiem. Będziemy udostępniać posty wraz ze zdjęciami oraz relacjami" - czytamy na facebookowym profilu wyprawy.
Ireneusz Chwołka do pokonania będzie miał 21 600 mil morskich i Wielką Pętlę na trasie: Wyspy Kanaryjskie - równik - dookoła bieguna południowego - równik - Wyspy Kanaryjskie. Organizatorzy wyprawy podkreślają, że jej celem jest "ustanowienie nowego rekordu w samotnym żeglarstwie dookoła globu na wyjątkowo dużej jednostce. Jest to pierwszy samotny rejs na tak dużym jachcie".
Jacht Chief One, na pokładzie którego płynie polski żeglarz, został zbudowany w 1984 r. w Stanach Zjednoczonych. Ma 23,6 m długości, a jego maszt mierzy ponad 30 m. To jednostka utytułowana podczas wielu regat, gdzie często była największym startującym jachtem. Na jego pokładzie zmieści się 20-osobowa załoga.
Ireneusz "Chief" Chwołka to kapitan jachtowy i motorowodny oraz żeglarz i podróżnik. Po morzach i oceanach pływa już ponad 20 lat. I tyle też przygotowywał się do rejsu NON-STOP SOLO dokoła świata, który jest jego największym marzeniem.

GOSPODARKAMORSKA.PL

Poprawiony: wtorek, 09 stycznia 2018 16:04
 

FLOTYLLA WIŚLANA - ZDJĘCIA, OBRAZY

Email Drukuj PDF

flot2075powstanie-flotylli-wislanej11481631758-flot355

Poprawiony: niedziela, 07 stycznia 2018 15:33 Więcej…
 

ZNALEZIONE W INTERNECIE

Email Drukuj PDF

5101

 

ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA. DWA KLUCZOWE PRZETARGI OGŁOSZONE

Email Drukuj PDF

minlog2016-06-30-071445.419367logomgm

W grudniu 2017 r. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ogłosiło przetarg na wykonanie opracowania pn. Analiza sektora transportu wodnego śródlądowego w zakresie wynikającym z modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz Drogi Wodnej rzeki Wisły.

Wyniki analizy transportowej ułatwią prognozowanie wielkości i struktury ładunków dla transportu wodnego śródlądowego oraz będą pomocne we wskazaniu optymalnej lokalizacji przyszłych terminali towarowych i innej infrastruktury istotnej dla rozwoju sektora żeglugi śródlądowej w Polsce. Dane zgromadzone podczas badania wykorzystane zostaną w części gospodarczej programów rozwoju dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, a także zasilą analizę kosztów i korzyści, która będzie elementem całego programu dla rozwoju śródlądowych dróg wodnych.
Termin składania ofert w postępowaniu przetargowym to 31 stycznia 2018 r. do godziny 12.00.
Z końcem grudnia 2017 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. ogłosił przetarg pn. "Wykonanie studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych:

- E-40 dla rzeki Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy,
- E-40 od Warszawy do granicy Polska- Białoruś (Brześć),
- E-70 na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego (Elbląg)".

Przedmiotem tego zamówienia jest opracowanie koncepcji i studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania drogi wodnej dolnej Wisły wraz z drogami wodnymi funkcjonalnie powiązanymi (Warszawa-Brześć oraz Wisła-Zalew Wiślany). Uzyskane dane będą wykorzystane do opracowania programu modernizacji drogi wodnej rzeki Wisły.

Termin składania ofert w postępowaniu przetargowym to 8 lutego 2018 r., do godz. 11.00.
Analiza transportowa i studium drogi wodnej rzeki Wisły są kolejnymi ważnymi etapami prac nad programami rozwoju śródlądowych dróg wodnych.

Prace nad hydrotechnicznymi komponentami programu rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz konsultacje społeczne w tym zakresie z samorządami terytorialnymi są prowadzone przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Za koordynację całego procesu i przygotowanie programów - na podstawie przepisów nowej ustawy Prawo Wodne - odpowiada minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Biuro Prasowe MGMiŻŚ

Poprawiony: piątek, 05 stycznia 2018 15:12
 

ZARZĄD KLUBU ZAPRASZA

Email Drukuj PDF

zaprosz1111111

 

ZNALEZIONE W INTERNECIE

Email Drukuj PDF

zn04-nb-zn00-nb

WIĘCEJ TU: http://www.naszbaltyk.com/wszystkie-kategorie/historia-artykuly/529-znaczek-ligi-morskiej-ktory-wyprzedzil-historie.html

Poprawiony: wtorek, 02 stycznia 2018 16:41