"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



ZBLIŻA SIĘ KONIEC ROKU SZKOLNEGO

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

"TRZYMAJMY SIĘ MORZA !"
Misją Ligi Morskiej i Rzecznej jest edukacja morska oraz kształtowanie świadomości morskiej społeczeństwa, zwłaszcza młodzieży.
Naszym zadaniem jest pokazać kolejnym pokoleniom nowe perspektywy w myśl przysłowia: "morze żywi i bogaci".
Już Stanisław Staszic w 1790 roku głosił: "TRZYMAJMY SIĘ MORZA".

marynarz 021

Zbliża się koniec roku szkolnego, czyli dla wielu młodych ludzi czas wyboru dalszej drogi kształcenia.
Wpisując się w misję Ligi Morskiej i Rzecznej podpowiadam:
W zakładce LINKI można znaleźć średnie i wyższe szkoły kształcące marynarzy dla floty wojennej, handlowej oraz żeglugi śródlądowej.

linki

Poprawiony: niedziela, 14 kwietnia 2019 17:25
 

TARGI WATER EXPO POLAND 2019

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

waterexp

OPRACOWAŁ: WACŁAW L. KOWALSKI-PREZES ZARZĄDU KLUBU "BRACTWO WIŚLANE"

Poprawiony: sobota, 13 kwietnia 2019 11:40
 

WSPÓŁPRACA POLSKO-HOLENDERSKA

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

Polsko-holenderska współpraca partnerska w zakresie możliwości rozwoju transportu wodnego śródlądowego oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki wodnej
Przez dwa dni rządowi eksperci w dziedzinie gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej z Holandii oraz Polski mogli wymieniać się wiedzą oraz najlepszymi praktykami w zakresie funkcjonowania tych obszarów w obu państwach.
Było to możliwe dzięki wizycie delegacji Ministerstwa Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów oraz The Netherlands Water Partnership w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
W dniach 8-9 kwietnia 2019 r. w ramach polsko-holenderskiego porozumienia o współpracy toczyły się rozmowy w zakresie możliwości rozwoju transportu wodnego śródlądowego oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki wodnej.
Celem spotkania była także wymiana doświadczeń w zakresie wdrażania unijnych dyrektyw, sposobów zarządzania zasobami wodnymi oraz procesów planowania inwestycji w gospodarce wodnej.
Bloki tematyczne obejmowały także zagadnienia dotyczące konsultacji społecznych w ramach ochrony przeciwpowodziowej i tworzenia nowych dróg wodnych.
Przedstawiciele resortu zapoznali się ze schematami pomocy publicznej realizowanymi w Holandii, a także możliwościami wdrażania inwestycji przez sektor prywatny.
Po zakończonej dyskusji obie strony wypracowały wnioski, które będą stanowić podstawę do tematów poruszanych podczas kolejnego spotkania.
MGMiŻŚ

phol

Poprawiony: środa, 10 kwietnia 2019 14:14
 

KILKA FOTEK Z ZEBRANIA KWIETNIOWEGO

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

W PONIEDZIAŁEK 08 KWIETNIA ODBYŁO SIĘ KOLEJNE, COMIESIĘCZNE ZEBRANIE ZARZĄDU I CZŁONKÓW NASZEGO KLUBU.

PO CZĘŚCI OFICJALNEJ SKŁADALIŚMY SOBIE ŻYCZENIA Z OKAZJI ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY.

wielki-wielkan

wielka

Poprawiony: wtorek, 09 kwietnia 2019 15:49
 

VADEMECUM cz. 15/2

Email Drukuj PDF

WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE, NIEZBĘDNE i PRZYDATNE.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

NIEZBĘDNE I PRZYDATNE SĄ:

pagaj 150wioslo-pychowe-3-00-mb-PAGAJ I WIOSŁO PYCHOWE.

czerpczerpaaaaaaaaaaczerpak-190-x-135mm-niebieski-CZERPAK.

Poprawiony: niedziela, 07 kwietnia 2019 15:38 Więcej…
 

VADEMECUM cz. 15/1

Email Drukuj PDF

WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE, NIEZBĘDNE i PRZYDATNE.

------------------------------------------------------------------------------------------------

OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE NA WODACH ŚRÓDLĄDOWYCH UZALEŻNIONE JEST OD DŁUGOŚCI ŁODZI.

wyp-lodzi

PRZYKŁADOWO DLA ŁODZI 4m/12m SĄ TO:

kamkamizelki-ratunkowe-8-KAMIZELKI RATUNKOWE w ilości odpowiadającej liczbie osób na pokładzie.

bosak-BOSAK.

apteczkaapteczka biurowa nr.kat.08 1-APTECZKA.

Poprawiony: sobota, 06 kwietnia 2019 17:07 Więcej…
 

NOWA MARINA W GDYNI JESZCZE WIOSNĄ

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

Jeszcze tej wiosny, na przełomie kwietnia i maja zacznie działać nowa marina jachtowa. To część budowanego przez Polski Holding Nieruchomości kompleksu Yacht Park. Pomieści się w niej do 120 jednostek. Aktualnie inwestor buduje jeszcze bosmanat.

marinagd

fot. gdynia.pl

Postęp na placu budowy Yacht Parku jest widoczny na pierwszy rzut oka - na gdyńskim Molo Rybackim pojawiają się już szkielety nowych budynków. Obok już niemal gotowa jest też nowa marina jachtowa, która z pewnością ucieszy pasjonatów żeglarstwa. Firma realizująca projekt w tej chwili pracuje przy konstrukcji, w której będzie mieścił się bosmanat.

- Zakończyliśmy prace przy części nawodnej, a obecnie trwają prace związane z budową bosmanatu. Marina będzie wyposażona w funkcjonalne zaplecze dostosowane do potrzeb najbardziej wymagających żeglarzy - mówi Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości, inwestora odpowiedzialnego za budowę Yacht Parku i mariny.

GOSPODARKAMORSKA.PL

Poprawiony: piątek, 05 kwietnia 2019 13:44
 

STS "LWÓW"

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

Bark "Lwów" to pierwszy polski żaglowiec szkolny.
Najsłynniejsza podróż jednostki to rejs do Brazylii i z powrotem w latach 1923-1924. Oficerem nawigacyjnym był wówczas Mamert Stankiewicz - bohater książki Znaczy kapitan Karola Olgierda Borchardta. "Lwów" pływał do 1929 roku. Po przejęciu funkcji statku szkolnego przez "Dar Pomorza" w 1930 roku bark przekazano Marynarce Wojennej, która wykorzystywała go jako hulk. Pomimo inicjatyw mających na celu doprowadzenie do zachowania "Lwowa" jako statku muzeum ostatecznie kadłub przeznaczono do rozbiórki w 1938 roku.

lwow

Hulk- wycofany z normalnej eksploatacji okręt lub statek, służący do celów pomocniczych w porcie
STS - Sail Training Ship- Żaglowy statek szkolny

Poprawiony: czwartek, 04 kwietnia 2019 15:54
 

VADEMECUM cz. 14

Email Drukuj PDF

PODSTAWOWY OSPRZĘT WSPOMAGAJĄCY PRACĘ NA ŻAGLACH I LINACH:

KNAGI - służą do mocowania lin.

knaga-110mm-knaga-szczekowa-midi-6-12mm-wfl-knaga-zaciskowa-6-12mm-pcv

w kolejności od lewej: ZWYKŁA, SZCZĘKOWA, ZACISKOWA.

ŚCIĄGACZE - służą do łączenia oraz regulacji naprężenia olinowania stałego /sztagi, wanty/

sciagacz

Poprawiony: czwartek, 04 kwietnia 2019 15:31 Więcej…
 

NASZA KLUBOWA BIBLIOTECZKA

Email Drukuj PDF

apierwszyrok ligi

smwys

Wśród żeglarzy regaty Sydney-Hobart uważane są za jeden z najniebezpieczniejszych wyścigów.
Wydarzenia roku 1998 uzasadniają to przekonanie.
Na rywalizujące tamtego roku jachty spadł znienacka sztorm z wiatrem, którego prędkość przekraczała 150 km/h i ogromnymi, załamującymi się falami.
Dwadzieścia cztery jachty zostały porzucone na morzu, sześćdziesięciu trzech żeglarzy stoczyło dramatyczną walkę o życie. Sześciu z nich ją przegrało.
Odtwarzając koszmar jaki przeżyły dotknięte przez los załogi, Martin Dugard zabiera nas kilkaset mil od wschodniego wybrzeża Australii, na środek Cieśniny Bassa (zwanej przez żeglarzy diabelskimi wodami). Na podstawie rozmów z uczestnikami regat, rozbitkami i członkami rodzin tych, którzy nie wrócili, tworzy niezwykle emocjonalną książkę. Opowieść o żeglarzach, wśród których byli zarówno zawodowcy jak i amatorzy, w tym prezesi wielkich korporacji i miliarderzy, ryzykujących wszystko w starciu z nieokiełznanymi siłami natury. Siłami, których w 1998 roku pokonać nie było można.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Śmiertelny wyścig. Regaty Sydney-Hobart 1998. Opowieść prawdziwa
Autor: Dugard Martin

Wydawnictwo: Nautica

Data premiery: 2017-10-25
Liczba stron: 232

Poprawiony: wtorek, 02 kwietnia 2019 14:22