"Pomagamy Wiśle płynąć"

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona Główna

Czoo ok



Marek Gróbarczyk sekretarzem stanu w resorcie infrastruktury

Email Drukuj PDF

grbarczyk mi t1

Były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk został mianowany sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury - podał na Twitterze rzecznik resortu Szymon Huptyś.

"Marek Gróbarczyk został powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w @MI_GOV_PL" - zatweetował rzecznik MI Szymon Huptyś we wtorek.

Marek Gróbarczyk ukończył studia na Wydziale Mechanicznym w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni. Jest także absolwentem studiów podyplomowych na Akademii Rolniczo-Technicznej w Bydgoszczy na kierunku telekomunikacja cyfrowa. Ukończył wiele kursów z dziedziny zarządzania i finansów.

Gróbarczyk pracował na statkach morskich jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował także kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego - był członkiem zarządu Zakładów Azotowych w Tarnowie - Mościcach S.A. oraz członkiem Rady Nadzorczej Operatora Logistycznego Paliw Płynnych.

W 2007 r. sprawował urząd Ministra Gospodarki Morskiej. Przygotował m.in. dwa programy; Budowy falochronu wschodniego w Świnoujściu, stanowiącego port zewnętrzny do odbioru gazu skroplonego oraz Budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

W latach 2008-2009 pełnił funkcję eksperta w Kancelarii Prezydenta RP do spraw gospodarki morskiej. Był posłem do Parlamentu Europejskiego. Pracował m.in. w Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii oraz Delegacji do spraw stosunków z Chińską Republiką Ludową. Był także zastępcą członka Komisji Rybołówstwa oraz dwóch delegacji - do spraw stosunków z państwami Ameryki Środkowej i do Euro-Latynoamerykańskiego Zgromadzenia Parlamentarnego.
PortalMorski.pl

Poprawiony: wtorek, 24 listopada 2020 16:42
 

Historia pewnego marynarza

Email Drukuj PDF

ztw

Więcej…
 

Wzrost kosztów przekopu Mierzei Wiślanej - we wtorek na posiedzeniu rządu

Email Drukuj PDF

elbl

fot. materiały prasowe NDI/BESIX
Wartość pracy przy projekcie przekopu Mierzei Wiślanej ma wynieść prawie 2 mld zł z powodu m.in. wzrostu cen materiałów i robót budowlanych i zwiększenia zakresu prac - wynika z uzasadnienia do projektu zmiany uchwały Rady Ministrów, którą we wtorek ma się zająć rząd.

W aktualnie obowiązującej uchwale, z 2016 roku, przewidziano, że koszty przekopu Mierzei Wiślanej wyniosą 880 mln zł.

"Dzięki nowelizacji uchwały (...) Rady Ministrów z dnia 24 maja 2016 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą +Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską+ wartość programu ulegnie zmianie z obecnej kwoty 880 mln zł na kwotę 1 mld 984 mln 51 tys. 500 zł. (zwiększenie o 1 mld 107 mln 465 tys. 980 zł)" - napisano w wykazie.

W uzasadnieniu podano, że główną przyczyną konieczności zmiany uchwały jest wzrost kosztów inwestycji spowodowany zmianą cen materiałów i robót budowlanych na rynku budowlanym, który zgodnie z szacunkami GUS zwiększył się o około 26 proc. w stosunku do roku 2015, oraz zmiana zakresu prac wynikająca m.in. z przyjętych rozwiązań projektowych, które nie były dostępne na etapie opracowywania i przyjęcia uchwały z roku 2016.

Poprawiony: wtorek, 24 listopada 2020 14:19 Więcej…
 

102. rocznica utworzenia Marynarki Wojennej RP

Email Drukuj PDF

marwoj

Poprawiony: poniedziałek, 23 listopada 2020 12:57 Więcej…
 

Stop powodzi. Lista celów i działań w projekcie aktualizacji PZRP

Email Drukuj PDF

powodzie

Wały przeciwpowodziowe na Wiśle, Tarnobrzeg ? Skalna Góra fot. PGW Wody Polskie.
Trzy cele główne, 11 celów szczegółowych i aż 31 typów działań to zasadnicza część realizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie projektu pn. "Przegląd i aktualizacja planów zarządzania ryzykiem powodziowym (PZRP)". Interesariusze i eksperci omawiali te zagadnienia 17 listopada na konferencji Stop Powodzi "Cele. Działania. Bezpieczeństwo".

WIĘCEJ TU: https://www.gospodarkamorska.pl/stop-powodzi-lista-celow-i-dzialan-w-projekcie-aktualizacji-pzrp-55399

Poprawiony: wtorek, 17 listopada 2020 17:33
 

Gospodarka wodna trafiła ostatecznie do resortu infrastruktury

Email Drukuj PDF

gospwod-foto: krzysbydgoszcz

Gospodarka wodna trafiła ostatecznie do resortu infrastruktury. Opublikowano też rozporządzenie Rady Ministrów ws. ustanowienia pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.

Do resortu infrastruktury, który obsługuje m.in. żeglugę śródlądową i gospodarkę morską został włączony jeszcze dział gospodarka wodna - wynika z opublikowanego rozporządzenia Rady Ministrów. Oznacza to, że MI przejmuje zarząd nad IMGW oraz Wodami Polskimi.

W piątek w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów ws. przekształcenia Ministerstwa Infrastruktury. Stanowi ono, że do MI, które obsługuje sprawy działów transport, żegluga śródlądowa i gospodarka morska włącza się z resortu klimatu i środowiska dział "gospodarka wodna" oraz pracowników obsługujących te sprawy. Oznacza to, że pod zarząd resortu infrastruktury przejdą Wody Polskie oraz IMGW.

Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami, dział - gospodarka wodna - miał trafić pod Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ministerstwo Infrastruktury miało z kolei mieć pod swoją pieczą m.in. żeglugę śródlądową i gospodarkę morską.

PortalMorski.pl

Poprawiony: poniedziałek, 16 listopada 2020 17:20
 

15 listopada

Email Drukuj PDF

Rocznica urodzin wiceadmirała Kazimierza Porębskiego twórcy Stowarzyszenia Pracowników na Rzecz Rozwoju Żeglugi "Bandera Polska".

kazio-Kazimierz Porębski -ur. 15 listopada 1872 w Wilnie, zm. 20 stycznia 1933 w Warszawie.

Poprawiony: sobota, 14 listopada 2020 16:43
 

Kultowa konserwa rybna doczekała się własnego pomnika

Email Drukuj PDF

papry

Fot: Polsat News

Poprawiony: piątek, 13 listopada 2020 14:51
 

W sprawie gospodarki wodnej słów kilka

Email Drukuj PDF

odezwa

julian piasecki -1939----Julian Marian Piasecki ps. "Bogusław", "Wiktor" (ur. 13 lutego 1896 w Stanisławowie, zm. 3 sierpnia 1944 w Warszawie) - inżynier, I wiceminister komunikacji, major dyplomowany saperów Wojska Polskiego.
Źródło: Wikipedia

Poprawiony: czwartek, 12 listopada 2020 15:55
 

Żegluga po Wiśle trudniejsza niż przez ocean

Email Drukuj PDF

szymon-kuczynski-i-anna-jastrzebska-152056

Szymon Kuczyński i Anna Jastrzębska; fot. Grażyna Szlęzak-Wójcik/Radio Kielce
Szymon Kuczyński, żeglarz który w 2018 roku zakończył samotny rejs dookoła świata przypłynął Wisłą do Sandomierza. Morza i oceany przemierzał łodzią o długości zaledwie 6 metrów. Do Sandomierza przypłynął jeszcze mniejszym jachtem. Warunki żeglowania po górnej Wiśle określił jako trudne, ale docenił Sandomierz za infrastrukturę wodniacką.

Szymon Kuczyński twierdzi, że spokojniej pływało mu się pośrodku oceanu, niż na królowej polskich rzek, gdzie jest wiele nieoczekiwanych przeszkód i brakuje oznakowania toru wodnego. Zdarza się, że nie jest wskazane, pod którym przęsłem mostu należy przepływać, nie ma podanej wysokości nad lustrem wody, a więc nie wiadomo, czy kłaść maszt. Nie ma też znaków dotyczących promów linowych, co przy postawionym maszcie jest groźne. W Wiśle zdarzają się też duże kamienie i inne przeszkody, ale najgorsze jest to, że jest bardzo słabe oznakowanie odległości.

- W trakcie rejsu po górnej Wiśle jedna osoba stoi na pokładzie i steruje, a druga cały czas się rozgląda. Nie jestem za jakimiś wielkimi inwestycjami na Wiśle, niech ona będzie dzika, ale o podstawowe elementy trzeba zadbać - stwierdził żeglarz.

Zwrócił też uwagę na słabą infrastrukturę związaną z cumowaniem. Na zerowym kilometrze Wisły, czyli w Oświęcimiu nie ma takiej możliwości, w Krakowie również nie. Sandomierz jako przystań wypada według żeglarza bardzo dobrze. To pierwsze miejsce na 269 kilometrze żeglownej Wisły, gdzie jest marina. Można się zatrzymać i przenocować. Ponadto widać, że miasto jest związane z Wisłą, tereny nadwiślańskie są zagospodarowane - dodał żeglarz.

Szymon Kuczyński i jego partnerka Anna Jastrzębska w trakcie swojego pobytu w Sandomierzu przygotowują materiały nt. warunków pływania po Wiśle, które chcą opublikować.
Źródło:gospodarka morska.pl

Poprawiony: niedziela, 08 listopada 2020 16:03